جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

آمریکا به دنبال تجزیه کشورهاست

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 439011
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جشنواره سلمان فارسی در سطح نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران آذر ماه و همزمان با هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) قم برگزار می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سعیدی در نشست خبری نخستین جشنواره سلمان فارسی ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در ساختمان روابط عمومی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: این جشنواره آذرماه و همزمان با هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به انگیزه برگزاری این جشنواره گفت: ارتقای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) و معرفی آن، محوریت این پژوهشگاه برای مجموعه نیروهای مسلح و شناسایی ، ترغیب و تشویق پژوهشگران از اهداف برگزاری جشنواره سلمان فارسی است.

وی توجه به نقش علوم اسلامی و انسانی در پیشبرد اهداف نظام دینی و نیاز به توجه مناسب به علوم اسلامی و انسانی در حاکمیت دینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: حاکمیت دینی الزاماتی دارد که باید به تدریج مورد توجه قرار گرفته و با تکیه بر ارزش های دینی به جامعه عرضه شود.

وی با تاکید بر خواسته های مقام معظم رهبری درخصوص اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه ها و توجه به حوزه های دیگر دینی اظهار داشت: این مسئله ما را بر آن داشت که تلاش کنیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جامع عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) بیش از سه دهه است که فعالیت می کند و در این مدت بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب مطالعاتی و تحقیقاتی عرضه کرده است که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از صدها عنوان کتاب آموزشی برای سپاه و نیروهای مسلح تهیه شده است تصریح کرد: این پژوهشگاه در سال ۵۹ تاسیس شده و در سال ۹۳ با تصویب رهبر معظم انقلاب به پژوهشگاه ارتقا پیدا کرد.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به سه پژوهشکده در این پژوهشگاه گفت: پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشکده الهیات و معارف اسلامی و پژوهشکده مطالعات سیاسی در پژوهشگاه امام صادق (ع) وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته تصریح کرد: تا به حال ۳۰ عنوان نرم افزار چند رسانه ای همچون مجموعه کتاب های دیجیتال زمزم و نرم افزارهای دیگری تاکنون تهیه شده است.

وی ضمن قدردانی از ابتکار نامگذاری این جشنواره اظهار داشت: حضرت سلمان فارسی یک شخصیت بی نظیر است و می توان گفت این فرد در عصر پیامبر (ص) به عنوان نزدیک ترین فرد به ایشان بوده است.

سعیدی با اشاره به بخشی از خصوصیات سلمان فارسی ادامه داد: سلمان فارسی صحابه اول مرتبط با پیامبر بوده، به عنوان حکیم و دانشمند از او یاد می کنند و نظریه پرداز و مبتکر نظامی نیز بوده است و پیامبر در مورد سلمان می فرمایند «بحر العلوم» یعنی دریایی از علم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: نخستین هدف این جشنواره کمک به دانش در حوزه های انسانی و اسلامی است. دومین هدف زمینه سازی برای تحول در علوم انسانی در نیروهای مسلح، سومین هدف ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در سطح نیروهای مسلح، چهارمین هدف تشویق و ترغیب پژوهشگران، پنجمین هدف حمایت از نخبگان و جهت دهی مراکز پژوهشی به سمت نیازهای سپاه و نیروهای مسلح است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جایگاه و نقش نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه دفاع فرهنگی از انقلاب و مقابله با جنگ نرم را چگونه ارزیابی می کنید؟ افزود: اصولا همه جنگ ها و نزاع ها ریشه فرهنگی دارد و در واقع تقابل بین هابیل و قابیل نیز ریشه فرهنگی داشته است.

سعیدی تصریح کرد: سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی است که رسالتش پاسداری از انقلاب است و وجه تمایل سپاه با نیروهای مسلح نیز تفاوت ماموریت آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: ماموریت نیروهای مسلح دیگر پاسداری از مرزها و استقلال جمهوری اسلامی ایران است اما قانون اساسی پاسداری از انقلاب در مقابل تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری را برعهده سپاه گذاشته است.

وی گفت: نبرد سخت شرایط و ساز و کار خود را دارد و جنگ نرم نیز همین طور است و جنگ نرم ذهن، فکر و قلب ما را هدف قرار گرفته و با وارد کردن شبهات می خواهد مردم را از انقلاب جدا کند و اینجا نقش سپاه مشخص می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که در همه جا با مردم ارتباط دارد و مقابله با حرکت های سایبری هم تقویت بنیه معنوی و ذهن مخاطبین را برعهده دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مسئولان آمریکایی سپاه را به داشتن بمب اتم متهم می کند، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی تافته جدا بافته از نظام نیست و بدون سیاست های نظام نمی تواند تصمیم بگیرد و اصولا بمب هسته ای در دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و فتوای رهبر معظم انقلاب صراحتا در این مورد بر ممنوعیت تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه کسانی که ما را متهم به داشتن بمب اتم می کنند، خودشان صدها بمب دارند، گفت: آنها از بمب اتم استفاده کرده اند و در ۱۵۰ سال تاریخ معاصر آمریکا ۴ الی ۵ حلقه در دستور کار قرار داشته است که یکی از آنها تجزیه بوده که امپراتوری عثمانی را به چند کشور تجزیه کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: کنترل کشورهای تجزیه شده خیلی راحت تر است و این از سیاست های غربی ها است و آخرین بخش آن هم سودان بود که همچنان در آتش و آشوب دست و پا می زنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه گفت: قطعا مردم عراق و سوریه توجه دارند که ایران از تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می کنند و مردم این کشورها باید در مقابل توطئه ها بایستند و بعید می دانم که آمریکا به نقش شوم خود برسد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعه حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه تاکید کرد: این مسئله که از سوی رسانه های غربی مطرح شده است و وقتی فردی در کشور خودش سخنرانی می کند معلوم است در جای دیگری نیست لذا این حرف ها برای فرافکنی جهت اهداف پشت پرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *