دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

درخواست کمک لیبی از کشورهای عربی

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 438955
در حالی که منابع رسمی لیبی از طرح فرانسه و کشورهای عربی برای تقسیم لیبی خبر می دهند، دولت جنوب این کشور از کشورهای عربی خواست که به داعش در شهر ساحلی سرت حمله هوایی کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «رویترز» خبر داد، دولت لیبی، روز گذشته از کشورهای عربی خواست حملاتی هوایی علیه گروه تروریستی داعش در شهر سرت صورت دهند.

از زمان حملات کشورهای غربی در لیبی که به بهانه سرنگونی معمر قذافی دیکتاترو سابق لیبی صورت گرفت درگیری‌های آشوب زدگی این کشور را فراگرفته به گونه ای که لیبی دو دولت و دو پارلمان دارد. از سوی دیگر، گروه‌های جهادی، شبه‌نظامیان مسلح و نیروهای قبایلی برای تصرف شهرها و مناطق با هم درگیر هستند.

دولت قانونی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت موقت لیبی از کشورهای عربی برادر می‌خواهد در چارچوب عمل به تعهدات و اجرای قطعنامه‌‌های اتحادیه عرب درباره توافقنامه دفاع مشترک عربی، ضمن هماهنگی با طرف‌های ذی‌ربط حملاتی هوایی هدفمند علیه استحکامات گروه تروریستی داعش در شهر سرت صورت دهند.»

داعش از نبود امنیت و بی‌ثباتی در لیبی برای گسترش نفوذ خود در این کشور بهره می‌برد.

در همین رابطه منابع رسمی لیبیایی به روزنامه الجزایری الشروق، اعلام کردند که کشورهای عربی، نشست‌هایی محرمانه با شماری از فرماندهان جنوب لیبی اعم از افسران ارتش، پلیس و افراد سرشناس قبایل آغاز کرده‌اند.

الشروق، به نقل از این منابعی که نام آن‌ها را فاش نکرد، خاطر نشان کرد: هرچند این نشست‌ها تحت عنوان وحدت بخشی به جنوب لیبی به عنوان تنها راه برای حل مشکل این کشور برگزار می‌شود، اما واقعیت آن است که این نشست ها، طرحی فرانسوی برای تسلط بر جنوب لیبی و بازگرداندن آن به عصر استعمار و تقسیم لیبی به کشوری در محدوده غدامس تا غات و سبها و اوباری و الیزی در جنوب الجزایر تا شمال مالی و نیجر است که نام آن کشور الطوارق خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *