شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

اینترنت نسل ۴ در کشور گسترش می‌یابد

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 438946
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شد، گفت: در تلاش هستیم اینترنت نسل ۴ را گسترش بخشیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمود واعظی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی کمبود‌ها و افتتاح پروژه‌ها بود.

وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌ها برای گسترش زیر ساخت‌ها کمک بسیار زیادی می‌شود، افزود: درسال ۹۳ بیش از ۹۵۰ کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی اجرا وپهنای باند واینترنت افزایش یافت.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: سال گذشته حدود هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه سرمایه گذاری در این بخش انجام شده و تاپایان امسال هزار و ۵۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور انجام می‌شود.

واعظی با بیان اینکه در حال حاضرسه شهر بیرجند، طبس، قاین از اینترنت نسل ۳ برخوردار هستند، افزود: بنا داریم اینترنت نسل ۴ را گسترش دهیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز در بیرجند اظهارد اشت: در جلسه امروز تعهدات جدیدی را قبول کردیم از جمله اینکه ۳۵۰ روستا را تا پایان سال اینترنت بدهیم ومرکز پالایش ملی شرق کشور را در بیرجند راه اندازی کنیم.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: از دیگر مصوبات جلسات امروز این بود بخش‌هایی که نیازمند فیبرنوری هستند را پوشش داده و بخشی از نقاط شهر که پوشش مناسب نداشتند را بهبود بخشیم.

واعظی افزود: پهنای باند در ابتدای دولت یازدهم ۶۲۰گیگابایت بر ثانیه بود که امروز ۲هزار ۴۰۰ گیگ بر ثانیه و تا پایان سال به ۴ هزار گیگ بر ثانیه برسد.

وی بیان داشت: تعداد مشترکان در ابتدای دولت نزدیک به ۳ میلیون مشترک الان بیش از ۲۰ میلیون مشترک داریم امیدواریم برخی از مشکلات که وجود دارد، رفع شود.

واعظی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت تعدادی پروانه جدید به شرکت‌هایی که قرار است فعالیت گسترده در زمینه ارتباطات ثابت انجام دهند.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: تا کنون۲۸ شرکت ثبت نام کردند و تا الان ۱۷ شرکت باقی مانده و ۵ شرکت پرونده آن‌ها کامل شده که تعدادی در هفته دولت پروانه واگذار می‌شود و تحولی جدید در عرصه کسب وکار است.

واعظی افزود: اپراتور در بخش‌های فضای مجازی وتلفن همراه ۵۱ شرکت واپراتور شرکت کردند که امیدواریم در بازده زمانی انجام شود افزایش شرکت‌ها سبب می‌شود تا کیفیت بهترشده و تعرفه‌ها پایین آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *