جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱
در پاسخ به اظهارات ژنرال آمریکایی انجام گرفت

واکنش‌مقامات‌عراقی‌ به‌طرح‌ تجزیه‌عراق

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 438928
مسئولان عراقی به شدت از اظهارات ژنرال آمریکایی درباره تجزیه عراق انتقاد کردند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ژنرال اودیرنو فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در اظهاراتی درباره امکان تجزیه عراق به کشورهای کوچک تر به عنوان تنها راه حل بحران در این کشور و شکست داعش صحبت کرده بود. او همچنین گفته بود آمریکا باید اعزام نیروی زمینی به عراق را مد نظر داشته باشد. این حرفها انتقادات شدید مقامات عراقی را به همراه داشته است. حیدر العبادی نخست وزیر عراق این حرفها را غیرمسئولانه خوانده است.

سعد المطلبی عضو ائتلاف دولت قانون در عراق گفت این حرفها غیرقابل قبول و شرم آور است و او اجازه ندارد با چنین اطلاعات غلطی در امور عراق مداخله کند. انتظار می رفت که ژنرال اودیرنو ساختار عراق را بشناسد و بداند که عراق کشوری واحد است و تجزیه عراق دست نیافتنی است. از این رو ما این اظهارات را غیرقابل قبول و مداخله در امور داخلی کشورمان تلقی می کنیم.

در عین حال صحبتهایی درباره ناکارآمدی استراتژی آمریکا علیه تروریستهای داعش می شود. به گزارش نشریه گاردین خود مقامات سیا اذعان می کنند که جنگ واشنگتن علیه داعش اتلاف وقت است زیرا استراتژی منسجم و مناسبی برای شکست این گروه وجود ندارد. تحلیلگران می گویند آمریکا نتوانسته است منابع مالی داعش را قطع کند که اساسا در کشورهای عرب متحد آمریکا در خلیج فارس است.

وائل الرکابی کارشناس خاورمیانه گفت ما می دانیم هدف اصلی ائتلاف ضد داعش مهار پیشرفت این گروه است. به ویژه گزارشهای اخیر نشان داد بیش از سیصد مورد از حملات هوایی آمریکا به اهداف اشتباه اصابت کرده است و در بسیاری از موارد نیز ارتش عراق و نیروهای مردمی هدف قرار گرفته اند. ما می دانیم همه کشورهایی که در به اصطلاح ائتلاف ضد داعش مشارکت کرده اند، برای اهداف خود این کار را کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سالتاوار
United Kingdom
من با سیاست کاری ندارم .ولی اولین ایرانی هستم که از تجزیه کشورمتجاوز عراق حمایت می کنم .تا کشوری مجددا قصد تجاوز به ایران را نداشته باشد.