پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

پرسپولیس و تکرار تاریخ

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 438124
وضعیت این روزهای برانکو و تیمش شباهت زیادی به وضعیت دایی و پرسپولیس فصل گذشته دارد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران نوشت: پرسپولیس در ۲ هفته‌ی ابتدایی نتوانسته نتیجه خوبی بگیرد و در جدول مسابقات وضعیت مناسبی ندارد.

چندی پیش زمزمه‌هایی به گوش رسید که بازی با سپاهان آخرینم فرصت برانکو است!

حسین عبدی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که نتایج آینده سرنوشت برانکو رو مشخص می کند. به نظر میرسد پرسپولیس از ابتدا با بدشانسی‌های فروانی روبرو شده است.

از قرعه بد در هفته‌های ابتدایی که بگذریم با بررسی ۲ بازی ابتدایی سرخپوشان به این نتیجه میرسیم که آن‌ها چندان سزاوار این همه انتقاد نیستند.

آنها در بازی اول مقابل پدیده بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت وموفقیت‌های فروانی روی دروازه پدیده به وجود آوردند اما روی ۲ اشتباه فردی ۲ امتیاز از دست دادند.

در بازی دوم نیز پرسپولیس در زمینی نامناسب غدیر و گروههای ۵۰ درجه هوایی پر از گرد و غبار به مصاف استقلال خوستان رفت و حتی ۱۰ نفره در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه میزبان خود آوردند ولی از موفقیت‌های متعددشان تنها یک گل حاضل شد. به نظر می‌رسد تاریخ برای پرسپولیس در حال تکرار است.

فصل گذشته نیزعلی دایی در دو هفته‌ی نخست تنها یک امتیاز کسب کرد وسرانجام در هفته‌ی هفتم بعد از شکست مقابل تراکتور سازی از کار برکنار شد.

دایی در حالی از هفت بازی اول ۸ امتیاز کسب کرد که مقایسه او با عملکرد مربیان چند تیم نشان میدهد برکناری اوچندان درست نبود.

امیرقلعه‌نویی مربی پیش استقلال مقابل۷ تیمی که دایی در ۷ هفته‌ی ابتدایی مقابل آنها قرار گرفته بود یعنی تیم‌های نفت تهران، فولاد خوزستان، ذوب آهن، ملوان، پدیده، صبا و تراکتور سازی در دور رفت صاحب ۶ امتیاز شد. در دور برگشت نیزاستقلال از این ۷ بازی۶ امیتاز گرفت یعنی ضعیف تر از عملکرد دایی.

نکته جالب این جاست که تیم قهرمان یعنی سپاهان اصفهان دردور رفت مقابل این ۷ تیم، ۸ امتیاز بیشترکسب نکرد که آماری مشابه آمار دایی حمید درخشان در تیم فصل دوم مقابل این ۷ تیم تنها چهارامتیاز کسب کرد.


پرسپولیس دایی مانند پرسپولیس برانکو بد شانس بود چه از لحاظ قرعه وچه از لحاظ نتیجه گیری.

در آخرین بازی پرسپولیس با سرمربیگری دایی این تیم به مصاف صدرنشین آن هفته‌ها و نایب قهرمان لیگ یعنی تراکتور سازی تبریز رفت.

شاگردان دایی در آن بازی نمایش تحسین برانگیزی داشتند و تراکتورسازی به گواه کارشناسان حرفی برای گفتن نداشت تا با یک اشتباه از محسن بنگر وسوشا مکانی روند بازی عوض شد و همه چیزتغییرکرد.

فارغ از نتیجه ای که حاصل شد پرسپولیس دایی خوب بازی می‌کرد مانند پرسپولیس برانکو، وضعیت این روهای برانکو وپرسپولیس شباهت عجیبی با فصل گذشته و شرایط علی دایی دارد.

محمد پنجعلی، پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد که ۲ بازی زمان کافی برای بررسی عملکرد برانکو نیست، او که خودش فصل گذشته سرپرست پرسپولیس در زمان دایی بود شرایط این روزهای پرسپولیس را بهتردرک می‌کند و اعتقاد دارد که باید زمانی که در اختیار دایی قرار نگرفت، در اختیار برانکو قرار گیرد تا بتواند افکار خود را به طور کامل پیدا کند.
باید دید هواداران و اعضای هیئت مدیره پرسپولیس از تجربیات فصل گذشته مثل اعتماد مدیر از اصفهانی به سرمربیان خود یعنی گل محمدی و فرکی یا نتیجه نگرفتن پرسپولیس و افت این تیم بعد از برکناری دایی و آمدن درخشان درس خواهند گرفت و به برانکو که کارنامه‌اش گواه توانایی‌هایش است فرصت کافی خواهند داد یا دوباره تاریخ تکرار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *