يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱

به موهایمان ضدآفتاب بزنیم یا نه؟

سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 438094
افرادی که به طور مکرر و خیلی زیاد در معرض نور خورشید قرار دارند بهتر است، ضد آفتاب بزنند.
به گزارش جهان، دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و زیبایی در خصوص تأثیرات تابش نور خورشید بر سلامت مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مو هم ممکن است در اثر تابش بیش از حد آفتاب دچار تغییرات شود، زیرا به علت از دست دادن آب داخل ساقه مو، ممکن است مو حالت خشک پیدا کند و نهایتاً شکننده شده و آسیب‌پذیر شود.

وی در رابطه با ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب‌های شدید مو تصریح کرد: در صورتی که افراد به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و این دفعات به طور مکرر انجام می‌شود، بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به آسیب‌پذیر بودن بیشتر موی رنگ‌ شده نسبت به موهای غیر رنگ شده اظهار کرد: در هر صورت موهای رنگ شده به عنوان موی آسیب دیده هستند و خصوصیات موی عادی را ندارند، همچنین احتمال دارد رنگ مو با تشعشعات خورشیدی وارد فعل و انفعالاتی شود و باعث ایجاد تغییر و آسیب‌دیدگی در موها شود.

داوودی ضمن تأکید بر پوشاندن موها اظهار کرد: افرادی که به مدت طولانی پیاده‌روی می‌کنند و یا به شنا کردن در استخرهای روباز تمایل دارند و کوهنوردی جزو ورزش‌های پرتکرار برای آن‌ها محسوب می‌شود باید تا حد ممکن موهای خود را از طریق پوشانندگی (در خانم‌ها با حجاب) و با استفاده از کلاه از آسیب‌های احتمالی نور خورشید محافظت نمایند.

وی افزود: برخی افراد دارای موهای چرب هستند و استفاده از این کرم برای آن‌ها مشکل آفرین است.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی که ممکن است در اثر تابش نور خورشید متوجه مو باشد ایجاد تغییرات ظاهری مثل تغییر رنگ و تغییر جنس مو است ولی آسیب جدی به آن وارد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
شما زیادی دلتون خوشه