يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱

برنامه ریزی برای سفر «مشعل» به تهران

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 437858
نماینده حماس در ایران تاکید کرد که این جنبش در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر خالد مشعل به ایران است، اما هنوز زمان این سفر به دلیل پیچیدگی اوضاع منطقه مشخص نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «خالد القدومی» نماینده جنبش فلسطینی حماس در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «الرساله نت» ضمن تکذیب هرگونه تیرگی روابط حماس و تهران تاکید کرد که روابط دو طرف ادامه دارد.

القدومی در ادامه گفته که نشست‌های مسئولان حماس با مقامات ایرانی همچنان ادامه دارد و دیدارهای دو طرف در داخل ایران و خارج از آن برگزار می شود.

وی همچنین تاکید کرد که جنبش حماس بر ایجاد روابط متوزان با همه کشورهای منطقه تاکید دارد و ارتباط آن با یک کشور به گونه‌ای است که به ضرر کشور دیگر نباشد.

القدومی همچنین درباره سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران گفته که در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر خالد مشعل به ایران هستیم، اما هنوز زمان این سفر مشخص نشده است.

نماینده جنبش حماس در ایران افزود: «با توجه به پیچیدگی اوضاع منطقه هنوز زمان سفر مشعل به تهران اعلام نشده است.»

القدمی در ادامه بر وجود برخی تلاش‌ها برای ایجاد تنش روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: تمرکز حماس بر محور فلسطین است و به دور از هر گونه درگیری که به نفع فلسطین نیست، همه تلاش‌های خود در این زمینه را به کار خواهد گرفت.

«خلیل الحیه» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد روابط این جنبش با تهران همچنان موجود است و قطع نشده ، وی سپس ابراز امیدواری کرد حمایت ایران از مقاومت فلسطین برای ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر ادامه یابد.

الحیه در ادامه و در اظهاراتی تلویزیونی از مقامات مصری درخواست کرد گذرگاه رفح را به صورت دائمی بازگشایی کنند، وی گفت: امیدواریم برادران مصری با تفاهم با ما برای حالت امنیتی در منطقه سینا از رنج نوار غزه بکاهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *