شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۴
۴۹

سوال مردم از هاشمی/ رفسنجانی همان است که بود

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 437657
با جملات اخیر اهانت‌آمیز مشخص می‌شود آقای رفسنجانی همان است که بود و سخنان ۲ سال اخیر ایشان و «مردم مردم‌»گفتن‌های‌شان جز بازی سیاسی و سعی البته بی‌نتیجه برای جبران گذشته‌ای که در آن مردم به بدترین شکل و به طور دانسته له شدند، نبوده است.
سوال مردم از هاشمی/ رفسنجانی همان است که بود
یه گزارش جهان، وطن امروز نوشت: سخن توأم با تحقیر آقای رفسنجانی درباره روستاییان به شکلی عجیب کاملاً با روحیه ایشان مأنوس است و تصویری متکبر از ایشان می‌سازد و چه کنتراست معناداری دارد این تصویر با تصویر صریح، روشن و آرامش‌بخشی که از رهبران فرزانه‌مان حضرت امام خمینی و حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای سراغ داشته و داریم.

آیت‌الله رفسنجانی پس از دریافت ۳ «نه» محکم از مردم و حاکمیت (شورای نگهبان) با سخنان اپوزیسیون‌نمایانه‌اش سعی دارد نظام را رنجیده‌خاطر کند و با اهانت‌های مکرر به اقشار مختلف می‌خواهد انتقام از مردم را به شیوه خود بگیرد.

آقای رفسنجانی با ورود پیکره کارگزاران قدیمش به هیأت دولت، به لحاظ روحانی و جسمانی احیا شده است. هنوز یک ماه از انتخابات ۲۴ خرداد نمی‌گذشت که آقای هاشمی سرزده به ملاقات رئیس‌جمهور برگزیده که هنوز ساکن مرکز مطالعات استراتژیک مجمع بود، رفت و گفت: «آمده‌ام ببینم کارها خوب پیش می‌رود یا نه؟!»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حتی به رئیس‌جمهور نیز از بالا می‌نگرد. گویی او نه از جایگاه رئیس مجمع تشخیص بلکه در قامت مبصر منتخب ملت صحبت می‌کرد(!)

کمی بعد وی در محفلی ضمن اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات گفت: «بنده بسیار خوشحالم که کسی به سمت ریاست‌جمهوری رسید که انرژی و انگیزه‌اش از من بیشتر است و من هم هر کمکی بتوانم به وی می‌کنم. بنده هر چه دارم از انقلاب و کشور و مردم دارم و تا زنده‌ام برای این کشور و انقلاب و مردم نفس می‌کشم».

او طوری از روحانی آدرس می‌دهد که انگار منتخب مردم گزینه جایگزین او در انتخابات بوده است و این «شیخ تکنوکرات‌» بوده که با گشاده‌دستی شاه‌کلید پیروزی در انتخابات را به «شیخ دیپلمات» پیشکش کرده و حال در حال شکسته‌نفسی است(!) محرومان، روستاییان و سایر به‌زعم آیت‌الله، دون‌پایگان که جای خود دارند!

با جملات اخیر اهانت‌آمیز مشخص می‌شود آقای رفسنجانی همان است که بود و سخنان ۲ سال اخیر ایشان و «مردم مردم‌»گفتن‌های‌شان جز بازی سیاسی و سعی البته بی‌نتیجه برای جبران گذشته‌ای که در آن مردم به بدترین شکل و به طور دانسته له شدند، نبوده است.

البته سخت می‌شد باور کرد آقای رفسنجانی و اطرافیانش به فکر جبران خطا‌های گذشته باشند و اهانت اخیر به روستاییان در عوض نشان می‌دهد وی به دنبال تسویه‌حساب با مردم و آنهایی است که تصور می‌کند بین قدرت و کارگزاران فاصله انداخته‌اند. مردم می‌پرسند چه شده که آقای هاشمی که مدت‌ها حتی در مسیر جماران تا ساختمان مرمر و بالعکس نیز به سختی در دسترس بود، این همه فعال شده است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاشمی ماهیت خودش رو داره نشون میده...
Iran, Islamic Republic of
با هر حرف هاشمي ماهها در اردوگاه رقيبش آشفتگي ايجاد ميشود و تا مي آيد بخود بيايند حرفي ديگر و آشفتگي تازه تا انتخابات آينده كه طومار رقيب را بهم بپيچد
Iran, Islamic Republic of
منتظر روزي هستيم كه شوراي نگهبان علت رد صلاحيت هاشمي را بگويد نه اينكه بهانه سن ايشان را مطرح كند
Iran, Islamic Republic of
هاشمي اگه رد صلاحيت نميشد 50 ميليون راي داشت
سرور
با هم سن های شما شاید هم 80 میلیون!
سلمان
منظورت 50 میلیون ریاله دیگه!!!!
امير
اخه انتخابات خبرگان در پيش است !!!!
آقای هاشمی! من روستایی انقلابیم و روستائیان همواره در صف اول انقلاب بوده اند.
اشتباهی منفی زدم
فرهاد
...بر هر آدمی با کمترین سواد مشخص و مبرهن است که منظور ایشان از قدم زدن در روستا دوری از خطرات انقلابی گری توسط برخی آقایان در زمان رژیم گذشته بوده است که الان سینه چاک انقلاب شده اند.
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی دوست عزیز. نتیجه گیری دوستان دلواپس از سخنان هاشمی واقعا مغرضانه و از روی بعض و کینه است. در همین متن ببینید از حرف بسیار زیبای هاشمی در مورد پر انرزی تر بودن روحانی و کمک هاشمی به او چه نتیجه مسخره ای گرفته اند.
به هر حال روستا بهانه است. روستازاده ی سیاست مدار نشانه است.
ج س
Iran, Islamic Republic of
سخنان تحقیرآمیز با مردم بیانگر حقارت درونی خود است
بهروز
احسنت . مرحبا . خلاصه و مفید
هاشمی؛ والسلام!
Iran, Islamic Republic of
هاشمي السلام
هاشمی زنده باد
مشکل از روحانی هم هست که از ابتدا با نام هاشمی جلورفت و حالا مجبور است ....!
هر دوشان سر و ته یک کرباسند.
Iran, Islamic Republic of
هرچه شما بیشتر به پروپای او میپیچد او بیشتر مطرح میشود واین همانی است که او میخواهد!
fz
Iran, Islamic Republic of
تشویش اذهان عمومی مگر جرم نیست؟
تشکیک انتخابات چند ماه قبل از آن مگر تشویش اذهان عمومی نیست؟؟؟
قوه قضائیه...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هاشمي دنبال همين است تا زواياي تاريك رد صلاحيت شدن ايشان براي مردم روشن شود
ايماني
بله شوراي نگهبان فقط براي همين اظهار نظرش، مي تواند وبايد ردصلاحيتش كند. حال صحبتهاي ديگرش درمورد خاطرات امام و مواضعش در فتنه و اعلام شوراي رهبري يعني... ومواضع اخيرش كه درتقابل جدي با...ست (نبايد ازبازرسي ازمراكزنظامي ترسيد! درجايي كه ...) واز اين گونه رفتارها وگفتارها وهمچنين رفتار شنيع خانوادشان وحمايت وي ازايشان به جهت عدالت درتاييد صلاحيتها لازم است صلاحيت ايشان يك بار براي هميشه رد شده...
Iran, Islamic Republic of
جناب ايماني ولي شوراي نگهبان با يهانه مسن بودن ايشان را رد صلاحيت كرد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اگر 1000 جمله قشنگ از منزلت مردم بگويد باز هاشمي، هاشمي است
United States
من روستاييم. به عنوان يك روستا زاده عاشق هاشمي هستم. بريد توبه كنيد ...
قلی
سایت جهان به تکاپو افتاده که مثل همیشه در آستانه انتخابات آقای هاشمی رو تخریب کنه . به نظر من نویسنده اعتقادی به معاد و دنیای پس از مرگ نداره . هر چی روش ناجوانمردانه است رو دارن امتحان می کنن برای تخریب این آقا . متاسفم برات
برو توبه و استغفار کن
Iran, Islamic Republic of
مگه آمريكا روستا هم داره خخخخخخخخخخ
محمود
Iran, Islamic Republic of
البته يک روستايي آمريکايي
Iran, Islamic Republic of
به تو و امثال تو توهین شده چه بی غیرتی. یعنی عاشق کسی هستی که به تو توهین شود!!! برای تو که بی غیرتی مهم نیست ولی برای بقیه روستاییها که روستازاده اصیل و با مرام مردانگی هستند خیلی مهم است. همان که بهتر امثال هاشمی شایسته تو است هر چقدر تو سرت بزند برایت مهم نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای باغیرت من هم روستایی ام و زمان انقلاب هم در کوچه های روستایمان قدم میزدم الآن شما به من حالی کن کجاش توهین بود من بایداز کدوم قسمتش ناراحت باشم منم میخوام باغیرت باشم.ضمنا اگر زیر پیام کسی پرچم کشوردیگه ای دیدید بدانیدکه او فقط از فیلترشکن استفاده میکنه و ضرورتا در آمریکا مقیم نیست ضمن اینکه مگر روستایی نمیتونه یا حق نداره بره آمریکا؟
Iran, Islamic Republic of
آیت اله هاشمی فرمایش بدی نکرده اند و به کسی توهین هم نکرده اند ایشان فرموده اند در زمان انقلاب بعضی مدعیان کنونی در روستایشان بوده اند و در صحنه انقلاب نبوده اند .کجای این توهین به روستاییان میباشد؟این ذهنیت مریض شماست خود را اصلاح کنید تا قبل از اینکه دیر نشده و از عذاب خدا بترسید.
البته فراموش نكنيد حضرت ايت الله العظمي علي اكبر هاشمي رفسنجاني فقيد مجاهد در عرصه سياسي و ديني . به كوري چشم دلقك هاي سياسي هاشمي در قلب ملت ايران جاي دارد و اين انقلاب بدون هاشمي معناو مفهومي ندارد.
آیت الله العظمی !!! هههههه .
United States
شما هستید که میخواید به اون تهمت بزنید وسوءاستفاده سیاسی کنید برید به فکر آخرتتون باشید که زندگی خیلی کوتاه هست و ارزش این همه تهمت به یه بنده خدا واقعا پیمانه شما رو پر کرده .اون عمرش و جوانیش رو به پای انقلاب گذاشت و واقعا قابل احترام هست برای ما واقعا زشته که این فرهنگ رو داریم برای گوالزدن مردم نه پیشرفت باید از افراد یگذریم و اونها رو به مهره سوخته تبدیل کنیم تا دوباره بتونیم با محیطی جدید هر غلط و اشتباهی رو شروع کنیم مثل پاکترین دولت تاریخ احمدی نژاد !!!!! ضمن احترام اشتباه دیگران رو در نظر بگیریم ولی سوابق رو در نظر بگیریم به نویسنده مقاله تضمین میدم اگر تو امکانات رفسنجانی رو تو جوانی داشتی عمرا قدم در این مسیر میذاشتی
Iran, Islamic Republic of
مردم همون هايي هستند كه شما از ترس راي اوردن 50 ميليونيش ( نقل قول مقام امنيتي ) به بهانه سن شوراي نگبان نذاشت بياد نامزد بشه
مردم پشتيبان ايشان هستند شما هم ميتونيد تا دلتون بخواد...كنيد
Iran, Islamic Republic of
ما نخواهيم گذاشت مظلوميت بهشتي در مورد هاشمي تكرار شود هرگز
اين ارزو رو به گور خواهيد برد
ح ف
بله اینجا مردم همون ها هستند اما در انتخابات 88 مردم اون بیست و چهار میلیون نبودند اون سیزده میلیون بودند مردم مردم مردم حالمون بهم خورده از این همه از مردم مایه گذاشتن و پای مردم رو وسط کشیدن آقا جان چه بخواهی چه نخواهی روحیه استکباری و نگاه از بالا به پایین در کارگزاران و حضرت ایشان موج میزند لشکر بیل بدست و غیره و غیره که یادتون هست
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما چرا سال 84 را فراموش کردید. آلزایمر همه تان را گرفته . هاشمی شما رقیب یه آهنگر نتوانست بشه. پنجاه میلیون؟!!!!!!!!!!! ههههههههههه
باوجود اینکه از آقای هاشمی در موارد دیگر انتقاد دارم اما دوستان اگر منصفانه نظر بدهیم شاید آقای هاشمی منظوری نداشته است
مطمئناً حمايت حضرت آيت ا... هاشمي رفسنجاني كه شناسنامه انقلاب هستند نقش به سزائي در انتخاب جناب دكتر روحاني داشت ضمن اينكه اگر شوراي نگهبان ايشان را رد صلاحيت نميكردند آنوقت اقبال عمومي مردم چيز ديگري را رقم مي زد كه همه را شگفت زده مي كرد.
Iran, Islamic Republic of
تا كور شود انكه نتواند ديد

خوب ميدونيد اگر هاشمي كانديد ميشد بيش از 50 ميليون راي مياورد
شاید هم 100 میلیون. چون احتمالاً تمام کسانی که در دنیا ......
مردم ایران تورم 50 درصدی و چند برابر شدن نرخ دلار و مشکلات اقتصادی و خفقان سیاسی و رسانه ای دوران کارگزاران رو فراموش نخواهند کرد و هرگز به ایشان رای نمیدهند .
عین سین
Iran, Islamic Republic of
این عدد پنجاه میلیون رأی ، از صد در صد تعداد شرکت کننده بالاتر نمی زنه؟!!!!!! من فکر می کردم آقای هاشمی فقط خودش، خودشیفته است، اما ظاهرا طرفداراش بدترند،ایشان سال84 در برابر یک آدم گمنام 11میلیون آورد و در سال88 تمام جبهه او بعلاوه افرادی که به هر دلیلی مخالف احمدی نژاد بودند ، 13و اندی یا حدود 14 میلیون، بقیه اش را بناست از کجا بیاورند؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر 50 ميليون نبود الان سايتهايي مثل جهان نيوز براي تخريب ايشان خودشون رو به در و ديوار نميزدند برادر من
البته همين برخوردها و تخريب ها باعث شد همون 11 ميليون سال 84 برسد به 50 ميليون سال 92
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي يك روستا بنام ونك در استان اصفهان است كه با سه هزارنفر جمعيت بيش از صد شهيد تقديمانقلاب كرده است آيا روستايي ها تازه انقلابي شده اند يا ...؟!
Iran, Islamic Republic of
هزاران روستايي هم در اين مملكت وجود داره كه عاشقانه فرماندهي كل قواي امام خميني حضرت آيت الله هاشمي را دوست دارند
Iran, Islamic Republic of
روستا بهانه است. روستازاده ی سیاست مدار نشانه است.