سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

توهین حجت الله ایوبی به منتقدان

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 437513
داشتن التزام عملی به ولی‌فقیه به معنای پذیرش ساز و کارهای قانونی است که یکی از این ساز و کارهای قانونی احترام به مجوز ساخت و نمایش آثاری است که از کانال وزارت ارشاد گذشته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از سینما پرس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی (با وجود عدم اکران فیلم سینمایی رستاخیز که بنا به نظر منتقدانش دارای تحریف تاریخی نسبت به واقعه عاشورا و وهن خاندان اهل بیت علیه السلام است) درباره تکلیف فیلم‌هایی که مجوز اکران دارند اما به دلایلی به نمایش عمومی درنمی‌آیند، بیان کرد: رسالت مدیریت کلان سینما این است که از فیلم‌های تولید شده در سینمای ایران صیانت کند. به معنای واقعی باید بگویم که تک تک سینماگران برای من مهم هستند و به هیچ عنوان دوست ندارم برای شخصی حاشیه ایجاد شود. باید کمک کنیم و شرایطی فراهم آوریم تا سینماگران در فضایی آرام فیلم‌های خود را بسازند و اکران کنند. ضمن اینکه فقط هدف این نیست که به سینماگران گزارش دهیم که فلان فیلم اکران شده بلکه کیفیت اکران نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ایوبی گفت: ما با آن دسته از افرادی که التزام عملی به ولایت فقیه ندارند، کاری نداریم. عده‌ای وجود دارند که بر تفسیر نادرست خود پافشاری می‌کنند و این تفسیر را به عموم تعمیم می‌دهند که از نظر من این دسته از افراد التزام عملی به ولایت فقیه ندارند. داشتن التزام عملی به ولی‌فقیه به معنای پذیرش ساز و کارهای قانونی است که یکی از این ساز و کارهای قانونی احترام به مجوز ساخت و نمایش آثاری است که از کانال وزارت ارشاد گذشته‌اند.

وی در پایان و درباره جایگاه آن دسته از منتقدانی که دغدغه اصولی دارند، عنوان کرد: جایگاه نقد ارزنده است و همه می‌توانیم نقد کنیم، نظر بدهیم و نظر بشنویم، اما زمانی که پای قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میان می‌آید همه باید تسلیم شوند. با این اوصاف از هر فیلمی که شرایط اکران آن مهیا باشد حمایت می‌کنیم چون فیلمی که ساخته شده و مجوز اکران دارد سرمایه سینمای ایران به شمار می‌آید و از این سرمایه باید صیانت کرد.

رئیس سازمان سینمایی در حالی این جملات را بیان کرده که فیلم «رستاخیز» توسط وزارت ارشاد از نمایش، منع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی افرادی قانون را میپیچونن جلوشون باید گرفته بشه حتی اگر قوه قضاییه یا وزارت خانه ها احمال کنن.
اگر صراحت دینی داشته باشیم اولویت به قانون داره.
در قانون خطا ممکنه باشه و زیاد هم باشه. مهمتر از قانون دینمونه.
موفق باشید.
آقای ایوبی امر به معروف نهی از منکر حجاب و ... قانونه میشه بفرمایید تو کدام فیلمها تون به جز کلاه قرمزی این قوانین را رعایت کردید!!!حتی تو شهر موشها هم به این قوانین ملتزم نبودید!!!
ضمنا چنتا فیلم ساختید که با تذکر مراجع تعطیل شده التزام عملی به اسلام هم دارید!!!
امیرسعیدابوزهرا
حجت ، حجت ، تودیگه چرا ؟