دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۳

گروه «۲+۵» عربستان ضد ایران

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 437435
عربستان در تقلید از گروه ۱+۵، برای مقابله با ایران گروه پنج به علاوه دو را تشکیل می دهد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه القدس العربی، به گفته منابع دولت (فراری یمن) عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی فراری یمن تا چند روز دیگر به اردن سفر خواهد کرد.

این منابع در گفتگو با القدس العربی تاکید کردند، محور مذاکرات عبد ربه با عبدالله دوم پادشاه اردن،‌ امکان دستیابی به کمک های نظامی اردن برای حمایت از نیروهای وابسته به دولت ( فراری ) یمن است. این منابع پیش بینی کردند، عبد ربه همچنین،‌ اعزام نیروهای اردنی را برای مشارکت در حفظ شهرها،‌ بنادر و استان های خارج از کنترل گروه حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق یمن) درخواست خواهد کرد تا نیروهای وابسته به دولت فراری بتوانند به نبرد خود و آزاد کردن سایر شهرهای یمن ادامه دهند.

این منابع همچنین انتظار دارند عبد ربه از پادشاه اردن بخواهد ارتش اردن،‌ به آموزش نیروهای وابسته به دولت ( فراری ) یمن به ویژه هزاران نفر از نیروهای وابسته به این دولت و نیروهای قبایل یمن برای مقابله با گروه حوثی کمک کند.

روز سه شنبه گذشته،‌ محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان با پادشاه اردن دیدار و درباره راه های تقویت همکاری های اردن با ائتلاف عربی در حمله به یمن گفتگو کرده است. منابع دیپلماتیک عربستان این سفر را مهم ارزیابی کردند چون ( این سفر ) موکد آن است که اردن، رکن اصلی ائتلاف عربی برای مقابله با ایران و طرح های توسعه طلبانه این کشور است. این منابع تاکید کردند، این ائتلاف شامل پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن خواهد بود و ائتلاف پنج به علاوه دو را تشکیل خواهد داد. این ائتلاف،‌ تشکیل دهنده محور عربی برای برقراری موازنه در منطقه و ورود به رویارویی های سیاسی و میدانی حاکم بر منطقه خواهد بود و رهبری آن برعهده عربستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صداقی
مرگ بر عربستان
Iran, Islamic Republic of
مورچه چيه كه كله پاچش چي باشه
Iran, Islamic Republic of
طوفان قاطعیت تمام شد؟ کشتار مردم یمن تمام حالا نوبت کشتار کشورهای مسلمان دیگر منطقه است. اسراییل آرام بخواب شاه سلمان بیدار است.