يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

آپدیت‌ امنیتی سامسونگ‌وگوگل ماهانه شد

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 437342
سامسونگ و گوگل از این پس آپدیت‌های امنیتی ماهانه برای کاربران نکسوس و محصولات سامسونگ، ارائه خواهند کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اخیرا شرکت امنیتی زیمپریوم آسیب‌پذیری جدیدی را در سیستم عامل اندروید کشف و ادعا کرد که این نقصان می‌تواند اطلاعات مهمی نظیر شماره کارت اعتباری و اطلاعات شخصی کاربران را از طریق ابزار باز پخش مدیا در اختیار هکرها بگذارد.

این شرکت عنوان کرد که ۹۵ درصد دستگاه‌های اندرویدی در برابر این اقدام خرابکارانه، آسیب‌پذیر هستند و لذا گزارشی به گوگل برای رفع این حفره ارائه داد.

حال چنانکه گفته می‌شود بیشترین نسخه‌های تحت تأثیر این کد بیگانه مربوط به فرویو (۲.۲) و بعد از آن بوده، تولیدکننده‌های مختلف دست به اصلاح سیستم نرم‌افزاری خود به صورت آنلاین زده‌اند.

دو کمپانی که اکنون بیشترین تکیه را بر اندروید دارند برای مهم جلوه دادن چنین اتفاقی در نظر خود و احیانا اتفاقات مشابهی که در آینده روی خواهد داد، اقدام به ارائه راه‌حل‌های پیشگیرانه‌ کرده‌اند.

یکی از این کمپانی‌ها گوگل و تیم توسعه دهنده اندروید است که به سرعت دست به بروزرسانی نرم‌افزاری نکسوس به عنوان محصول انحصاری گوگل زدند.

گوگل همچنین گفته علاوه بر آپدیت‌های معمول پلت‌فرم اندروید، از این پس به صورت ماهانه آپدیت‌های امنیتی را برای دستگاه‌های نکسوس خود ارائه خواهد کرد. اکنون آپدیت‌هایی برای نکسوس‌های ۴، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰ و پلیر در برابر این آسیب‌پذیری ارائه شده است.

در اقدامی مشابه و البته هم‌ز‌مان، سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات اندرویدی نیز آپدیتی امنیتی را برای محصولات خود معرفی کرده است.

این مورد یکی از سریع‌ترین اقدامات سامسونگ در مواجه شدن با آسیب‌پذیری است؛ گفته شده که این آپدیت‌ها به صورت منظم و ماهانه از طریق آلارم سیستمی برای کاربران این برند ارسال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *