کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تنهاامام‎جماعت‎شیعه‎مسجدالحرام+عکس

4 مرداد 1394 ساعت 5:50

مدیر مسئول موسسه سرچشمه در پست اخیر اینستاگرام خود عکس و توضیحی درمورد تنها امام جماعت شیعه مسجدالحرام منتشر کرد.


مشرق، حجت الاسلام محمدرضا زائری در پست اخیر اینستاگرامش نوشت: مرحوم امام شرف الدين تنها كسي است از علماي شيعه كه در مسجدالحرام امام جماعت شده و همه به او اقتدا كرده اند.

كسي است كه كتاب المراجعات او هنوز جريان ساز و اثر گذار مانده، كسي است كه با جمله مشهور "لا ينتشر الهدى إلا من حيث انتشر الضلال" خط فكري و فهم اجتماعي و تربيتي كاربردي و نويني را ارائه داده است.


كسي است كه با اقدامات تأسيسي خود زمينه ساز افتخارات امروز پيروان اهل بيت شده ، كسي است كه در قحطي و گرسنگي جنگ جهاني اول جواز مصرف كامل حقوق شرعي براي اطعام را صادر كرده ، و در كنار همه اينها كسي است كه صدسال پيش مثل امروزي را مي ديده.

جناب سيدحسين شرف الدين در ميان خاطرات خود به روزي اشاره مي كند كه قرار بوده ايشان پيامي براي نصب ضريح حضرت زينب بنويسند كه توسط ايراني ها ساخته و ارسال شده بود و پيامشان را با اين حديث آغاز مي كنند كه : " لو كان العلم في الثريا لتناولته أيد من فارس " ايشان مي گويد وقتي پدربزرگم اين حديث را املا مي كرد و من پيام ايشان را مي نوشتم از او پرسيدم : " چرا ايراني ها "؟ و ايشان مدتي از گذشته حضور سلمان فارسي و آينده نقش ايراني ها در اسلام سخن گفت.
 


کد مطلب: 435092

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/435092/تنهاامام-جماعت-شیعه-مسجدالحرام-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com