يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

آیا واردات ۱۵۰هزارتن شکر صحت دارد؟

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 434881
به دنبال گلایه فعالان حوزه شکر اکنون قریب به یکسال است که واردات این محصول استراتژیک به کشور ممنوع شده است. و قرار بر این شد که با توجه به ظرفیت‌های داخلی، نیاز کشور در داخل تامین شود.
به گزارش جهان، با این حال روز گذشته رویترز در گزارشی نوشت که ایران پس از انجام توافقات با گروه ۵+۱، اقدام به واردات ۱۵۰ هزار تن شکر کرده است.در این راستا، بهمن دانایی، رئیس انجمن قند و شکر در گفت‌و گو با اقتصاد نیوز، با رد خبر واردات شکر اظهار کرد: اطلاعات آمار گمرک و البته اطلاعات خود انجمن شکر نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد و تا کنون واردات شکر انجام نشده است.

او اضافه کرد: البته قرار بر این است که دولت تا شهریور ماه حدود ۳۰۰ هزار تن به عنوان ذخیره استراتژیک خود به کشور وارد کند ولی همچنان ممنوعیت واردات شکر توسط تجار پابرجاست.

رئیس انجمن قند و شکر، بیان کرد: بنا بر مصوبه شورای عالی امنیت ملی دولت باید در برخی کالاهای اساسی همیشه میزانی را ذخیره کند. و از آنجایی که شکر موجود در انبار دولت مربوط به سال ۹۲ بود و ممکن به زمان انقضای آن نزدیک شود، به خواست خود ما برای جلوگیری از متضرر شدن دولت قرار بر این شد که این شکر به بازار عرضه شده و ازای آن شکر وارد کشور شود اما هنوز وارداتی انجام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *