جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

توان عملياتي ايران در غرب‌آسیا بي نظيراست

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 433955
فرمانده عمليات هوايي نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران گفت: توان عملياتي ما در عمليات هاي امداد رساني در سطح خاور ميانه بي نظير است.
به گزارش جهان، سردار سرتيپ شمس الدين فرزادي پور در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري صدا و سيما افزود:‌ پس از طراحي مخزن ۴۰ تني براي عمليات هاي امداد رساني و مهار آتش سوزي بر روي هواپيماهاي ايلوشين ۷۶ در چند مرحله عمليات آزمايشي با اين مخزن بر روي هواپيما، براي نخستين بار از اين سيستم در عمليات مهار آتش سوزي گسترده در جنگل هاي ايلام استفاده کرديم و خوشبختانه اين عمليات با موفقيت به پايان رسيد.

وي گفت: اين نوع هواپيماها در دنيا فقط دو تا سه فروند موجود است اما در ايران متخصصان توانمند کشورمان مي‌توانند تا سه فروند از اين نوع مخزن ها را بر روي هواپيما طراحي کنند تا در مواقع اضطراري استفاده شود.

سردار فرزادي پور تصريح کرد: هم اکنون توانمندي ما براي مقابله با عمليات هاي امدادرساني در سطح خاور ميانه بي نظير است و مي توانيم با سرعت و دقت هرچه بيشتر در هر کجاي ميهن پهناورمان که نياز باشد کمک کنيم.

وي افزود: با توجه به توانمندي ما در مقابله با حوادث طبيعي و عمليات هاي امدادرساني آمادگي اين را داريم که اگر کشورهاي همسايه نيز نياز به کمک داشته باشند با همه توان براي عمليات امداد رساني اعزام شويم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *