شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

هلاکت۵۷ داعشی در الرمادی

شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 433932
یک مقام امنیتی عراقی از کشته شدن دهها عضو داعش در درگیری‌های الرمادی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مقام امنیتی عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که ۵۷ تن از اعضای گروهک داعش در خلال درگیری‌های سخت با نیروهای امنیتی عراق در شرق الرمادی مرکز استان الانبار کشته شدند.

«ابراهیم الفهداوی» رئیس کمیته امنیتی در شورای شهر «الخالدیه» واقع در الانبار به خبرگزاری «آناتولی» گفت: نیروهای امنیتی متشکل از ارتش، پلیس اتحادیه، پلیس محلی و نیروهای واکنش سریع در عملیات خود در شرق الرمادی که از دو منطقه «حصیبه» و‌ »الضیق» آغاز شده ، پیشروی داشته‌اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی با اعضای داعش در شرق الرمادی درگیری‌های سختی داشته‌اند و علاوه بر این مواضع آنها را با شلیک توپخانه‌ای، موشک‌انداز و خمپاره هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۵۷ نفر آنها شد. در این عملیات ۵ نیروی امنیتی زخمی شدند.

الفهداوی تصریح کرد نیروهای امنیتی از محور شرقی برای ورود به شهر الرمادی پیشروی داشته‌اند اما بمب‌هایی که داعش کار گذاشته و خانه‌هایی که آنها را بمب‌گذاری کرده مانع از پیشروی سریع آنها شده است.

در همین راستا یک مقام امنیتی در ارتش عراق نیز گفت: نیروهای امنیتی و حشد شعبی (نیروهای داوطلب مردمی» عملیات نظامی خود برای آزادی کامل ناحیه «الصقلاویه» در شمال فلوجه را ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع عراق دوشنبه هفته گذشته آغاز عملیات نظامی برای آزادی استان الانبار را اعلام کرد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق پنجشنبه هفته گذشته تصریح کرد که مرحل اول عملیات در این استان به اهداف خود رسیده است و نیروهای امنیتی عزم خود برای آزادی دو شهر الرمادی و الفلوجه را جزم کرده‌اند.

نیروهای ارتش عراق و حشد شعبی کمربندی امنیتی در اطراف الرمادی و فلوجه ایجاد کرده‌اند و آماده صدور دستور عبادی برای حمله به این دو شهر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *