جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

گرد و خاک میهمان آسمان کرج شد

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 433773
گرد و خاک شدید از شامگاه پنجشنبه میهمان کرج شده به طوری که دید افقی را به شدت کاهش داده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شامگاه پنجشنبه، گرد و خاک آسمان کرج و برخی از شهرستانهای استان را فرا گرفت و برای ساعاتی به شدت از آسمان خاک بارید.

این در حالی است که سازمان هواشناسی استان برای بعد از ظهر پنجشنبه احتمال افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده و همچنین در مناطق جنوبی شهرستان کرج باد و گرد و خاک را پبیش بینی کرده بود.

بر همین اساس و طبق تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان استان، در روز جمعه و شنبه نیمه ابری همراه با وزش باد و همچنین در مناطق جنوبی همراه با گرد و خاک و رگبار پراکنده و رعد و برق خواهد بود.

طبق اعلام هواشناسی استان بیشینه و کمینه دمای کرج روز جمعه به ترتیب ۳۹ و ۲۵ درجه خواهدد بود.

در شرایط کنونی که هوا در شرایط ناسالمی قرار گرفته است به شهروندان توصیه می شود از فعالیت های غیر ضروری در خارج از منزل پرهیز کنند و همچنین گروه های حساس و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

در پایان باید گفت؛ طبق آمار و اطلاعات متولیان امر، تعداد روزهای که گرد و خاک مهمان البرز بوده است نسبت به سال گذشته افزایش شدیدی داشته است و بارش های کم، از بین رفتن پوشش گیاهی و بی توجهی به هشدارهای کارشناسان درباره بحران کم آبی در حال حاضر با بروز پدیده گرد و خاک خود را نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *