يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱

فروش اس۳۰۰، بی ارتباط با تمدید تحریم ها

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 433729
وزارت خارجه روسیه: فروش سامانه اس _ ۳۰۰ به ایران ارتباطی به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ندارد.
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اینترفکس خبرداد: یک منبع ناشناس اعلام کرد: سامانه اس - ۳۰۰ صرفا یک سامانه دفاعی است که مشمول تحریم‌های سال ۲۰۱۰ و توافق شش کشور و ایران درباره تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران به مدت پنج سال نیست.

این منبع افزود: تلاش ها برای تدوین یک قرارداد مرتبط با این موضوع ادامه دارد که به محض لغو شکایت چهار میلیارد دلاری تهران از شرکت روسوبورن اکسپورت از دیوان داوری بین المللی، امضا می شود.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: با وجود تمدید پنج ساله این تحریم ها، انتقال تسلیحاتی به ایران بر مبنای تکمیل فرایند راستی آزمایی و اطلاعیه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل متحد ممکن است.

فروردین امسال، همزمان با سفر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به مسکو، پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور لغو ممنوعیت صادرات موشک های اس ۳۰۰ به ایران را امضا کرد.

در پی این تصمیم مسکو، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مسکو مدل نوسازی شده سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را به ایران تحویل خواهد داد.

سردار دهقان خاطر نشان کرد: ایران سامانه هایی از موشک های اس-۳۰۰ تحویل خواهد گرفت که پیشرفته تر از آنهایی است که در قرارداد اصلی تایید شده است.

در سال ۲۰۰۸ میلادی سخنگوی وزارت خارجه روسیه از منع فروش موشک‌های اس-۳۰۰ روسیه به ایران خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *