شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲
القدس العربی خبر داد:

رایزنی اوباما با نتانیاهو وملک سلمان

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 433392
رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ملک سلمان پادشاه عربستان و متحدان اروپایی این کشور در مورد توافق هسته ای با ایران صحبت کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از القدس العربی خبرداد: منابع آمریکایی عنوان کردند اوباما که شب دوشنبه توافق با ایران را به رهبرن کنگره ابلاغ کرد، می خواهد طی هفته جاری گفتگوهای بیشتری با قانونگذاران کنگره داشته باشد.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی گفت: جان کری وزیر امور خارجه روز سه شنبه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش گفتگو کرده و دولت ایران را به آزادی زندانیان آمریکایی در تهران تشویق کرده است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو در واکنش به حصول توافق هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: اسرائیل ملزم به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی نخواهد بود و از خود دفاع خواهد کرد. وی در اظهاراتی در برابر رسانه ها بر ناامیدی اسرائیل از توافقی که «یک اشتباه تاریخی» خواند، تاکید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل ملزم به اجرای توافق با ایران نیست؛ چرا که ایران به تلاش های خود برای نابودی ما ادامه می دهد، ما همیشه به دفاع از خود خواهیم پرداخت.

در همین راستا یک مقام عربستانی در واکنش به حصول توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی مدعی شد: توافق هسته ای با ایران منطقه را خطرناکتر می کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: توافق هسته ای با ایران زمانی برای منطقه خوش یمن خواهد بود که تهران از داشتن زرادخانه هسته ای محروم باشد ولی اگر به تهران اجازه داده شود که زرادخانه هسته ای خود را حفظ کند منطقه نابود خواهد شد.

این مسئول سعودی ادعا کرد: ایران با فعالیت های خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن باعث بی ثباتی در منطقه شده است و اگر توافقنامه امتیازاتی به ایران بدهد منطقه خطرناکتر از گذشته خواهد شد.

این ادعاهای مقام عربستان در حالی مطرح می شود که عربستان بیش از ۱۰۰ روز است که حملات بی وقفه خود را علیه ملت بی دفاع یمن شروع کرده و هزاران نفر از شهروندان این کشور را که بیشتر آنها کودک و زن هستند به قتل رسانده و میلیون ها نفر را آواره کرده است. این در حالی است که عربستان مانع از ورود هر گونه کمک های انسانی به یمن می شود و مدعی است خود کمک انسانی به مردم یمن می رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
آمریکا چقدر بدبخت شده که باید برای کارهاش از سعودی ها اجازه بگیره.
اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود