جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳
۶

تعرفه​ های جدید آب با قیمت واقعی

دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 432939
معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران: با تصویب شورای اقتصاد، تعرفه​های جدید برای آب شرب اعمال و پس از آن آب با قیمت واقعی به مشترکین ارائه می​شود.
به گزارش جهان، سید رسول باقری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با اجرای این طرح مشترکان پرمصرف که بیش از ۳۰ مترمکعب آب در روز مصرف کنند دو برابر قیمت تمام شده ، و بیش از ۲۰ مترمکعب به قیمت تمام شده ، بهای آب را پرداخت خواهند کرد.

وی گفت : اما مشترکانی که بیش از ۱۰ مترمکعب در روز مصرف کنند، ۴۰ درصد بهای تمام شده آب و مشترکانی که ۵ مترمکعب مصرف کنند ۳۰ درصد قیمت تمام شده آب را پرداخت خواهند کرد.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده آب را آبفا به شورای اقتصاد ارائه کرده است و پس از تائید در قبوض مشترکان اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اعمال تعرفه​های جدید منتظر تائید شورای اقتصاد هستیم گفت: اجرای این طرح علاوه بر کمک به صنعت آب برای تعمیرات ، نگهداری و خدمات رسانی بهتر به مشترکان ، در مدیریت مصرف نیز بسیار موثر خواهد بود.

باقری افزود: با وجود اینکه سیستم تشویقی برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده که هزینه کمتری نسبت به قیمت تمام شده پرداخت می کنند، اما تعرفه ها به گونه​ای محاسبه می شود که قیمت تمام شده شرکت آب وفاضلاب برای تولید آب شرب از مشترکان پرمصرف دریافت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آب شرب اهواز در اصل فقط گند زدایی شده است و نه تصفیه و گند زدایی ان نیز فقط در حد ته نشین شدن گل و لای آن ایت ما باید جهت استفاده از آب لوله کشی فقط از دستگاه های تصفیه آب 5 مرحله ای استفاده کنیم که قیمت این دستگاه ها حداقل 5000000 ریال می باشد که در هرماه تقریبا 160000 ریال بابت تعویض فیلترها هزینه می کنیم تازه اگر پمپ دستگاه و دیگر وسایل این دستگاه تصویه کن یا آب شیرین کن خراب نشود جهت استفاده از آب لوله کشی حتما باید بعد از کنتور از پمپ جهت حل معظل افت فشار استفاده کنیم در غیر این صورت آبی در لوله نیست حال شما بگویید با بت کدام قسمت از این مراحل. ویا بهوعبارتی با چه رویی آقایان می خواهند آب بهای ما را گران کنند. شما قضاوت بفرمایید
دیروز با دیدن خبر : " قیمت آب بها فعلا افزایش نمیابد " در روزنامه ها پیش بینی افزایش قریب الوقوع قیمت آب را کردم ... چقدر بد است که دولت طوری سخن بگوید که ملت مطمئن باشند خلاف آن اتفاق می افتد ...
این کار اصلا عادلانه نیست!!

باید بر اساس تعداد خانوار بگن. یعنی خانه ای که دو نفر توش زندگی میکنن همیشه کم مصرف شناخته میشه ولی خانه ای که ۳ تا بچه داشته باشه در بهترین حالت (تاکید میکنم!) میشه مشترکی که باید به قیمت تمام شده آب بها رو پرداخت کنه.

نمی دونم کی میخوام عادلانه این کارو کنیم. یعنی به فکر مسئولین نرسیده این کار!!!!
رضا
مدیونید اگه فکر کنید میخوان گرونش کنن قیمتش میخواد واقعی شه!!!!
میفهمین آخه تحریمیم!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظرم همه این کار ها برنامه ریزی شده است
که فرمایش حضرت اقا روی زمین بمونه
یعنی شرایط رو طوری سخت کنند که دیگه هیچ کسی سمت فرزند اوری نره
یکی نیست به این اقایان بگه بر چه مبنائی کم مصرف و پر مصرف رو شناسائی کردی
فقط مصرف بیش از یک مقدار تعین شده یعنی چی
یعنی مقدار مصرف شده برای یک خانواده پر جمعیت و یک خانواده کم جمعیت فرقی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم دیگه از گرونی خسته شدیم. ...