جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۶
۱۶
در اطلاعیه دارالقرآن شهرک اکباتان مطرح شد

ماجرای پنجشنبه شهرک اکباتان چه بود؟

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 432757
هیات عشاق المهدی(عج) شهرک اکباتان در پی درج گزارش‌ها و اخباری در رسانه‌های مختلف خبری با عناوینی چون «ضرب و شتم اکباتانی‌ها»، اطلاعیه‌ای جهت تنویر افکار عمومی صادر کرد.
ماجرای پنجشنبه شهرک اکباتان چه بود؟
به گزارش جهان، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (آیه ۳۶ سوره اسراء)

و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

در پی درج گزارش‌ها و اخباری در رسانه‌های مختلف خبری با عناوینی چون «ضرب و شتم اکباتانی‌ها»؛ هیات عشاق المهدی(عج) شهرک اکباتان توضیحاتی به شرح ذیل ارائه می‌کند:

حاشیه‌سازی‌های برخی از افراد برای هیات عشاق المهدی(عج) و ساخت مجموعه فرهنگی این هیات که در ماه‌های گذشته آغاز شده بود همچنان ادامه دارد به‌ طوری که این حاشیه‌سازی‌ها در هفته‌های‌ گذشته وارد فاز جدیدی شد و به دلیل اقدامات غیرمنطقی و خارج از اصول اولیه شهرنشینی برخی افراد که خود را معترضین به ساخت دارالقرآن می‌دانند از شهرک اکباتان و ساکنان آن چهره‌ای نازیبا در رسانه‌های کشور منعکس کرد اما ماجرا از چه قرار بود:

اتفاقات روز پنجشنبه در شهرک اکباتان به این موضوع برمی‌گردد که عده‌ای حدود ۳۰ تا ۴۰ نفره از جمعیت ۱۰۰هزار نفری شهرک با حضور در مقابل دارالقرآن اقدام به مطرح کردن اعتراضات خود کردند (تصاویری از این تجمع در سایت دارالقرآن شهرک اکباتان موجود است).

این افراد در اقدامی دیگر با ورود به حریم این مجموعه فرهنگی قصد بر هم زدن یادواره شهید مدافع حرمی را داشتند که در حال برگزاری بود که با ممانعت مسئولین دارالقرآن و افراد حاضر در یادواره این امر صورت نگرفت و اساساً اظهارات یکی از افراد معترض در مصاحبه با برخی از رسانه‌ها مبنی بر حمله با «مشت، چوب و لگد»! خلاف واقع بوده و مصداق تهمت، افترا و تشویش اذهان عمومی است که از طریق وکلای این مجموعه فرهنگی در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است که پس از حضور این جمع محدود در مقابل دارالقرآن، مامورین نیروی انتظامی با درخواست مسئولین هیات عشاق المهدی(عج) در مقابل این مجموعه فرهنگی حاضر شدند که در گزارش‌های آن‌ها مواردی بر ضرب و شتم معترضین وجود ندارد و اگر ضرب و شتمی اتفاق افتاده بود حتما با ورود و برخورد مامورین نیروی انتظامی با طرفین همراه می‌شد که همین امر خلاف واقع بودن اظهارات برخی از افراد معترض در رسانه‌ها را تایید می‌کند.

موضوع عجیب‌تر و متناقض اینکه یکی از اعضای شورایاری شهرک اکباتان، درباره اتفاقات روز پنجشنبه شهرک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا که در روزنامه شرق نیز منعکس شده است می‌گوید: «یکی از افراد معترض در این حادثه آسیب شدیدی می‌بیند و در نهایت به بیمارستان لاله منتقل شده و در سی‌سی‌یو بستری می‌شود.» این در حالی است که فرد مضروب ادعا شده در مصاحبه‌ای با روزنامه شهروند آسیب دیدن بینی خود را علت بستری شدنش در بیمارستان مطرح می‌کند. حال جای این سوال پیش می‌آید که آیا آسیب دیدن بینی سبب بستری شدن در سی‌سی‌یو می‌شود؟!

توصیه می‌شود اگر فرد مضروب ادعایی مدارک و شواهدی که بتواند صحت این موضوع را اثبات کند (از جمله گزارش مامورین نیروی انتظامی حاضر در صحنه) در اختیار دارد به جای ایجاد جنجال رسانه‌ای آن را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند، همچنان که شکایت هیات عشاق المهدی(عج) از برخی افراد معترض به اتهام «توهین» در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

در پایان لازم به ذکر است که تمامی اسناد و مدارک قانونی مربوط به دارالقرآن جهت آگاهی همشهرکیان عزیز در در سایت مجموعه فرهنگی بیت الحسین(ع) به آدرس beitolhosein.ir موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فکرشو میکردیم یه روز برای برگزاری مراسم مذهبی و یادواره شهید مجبور به درگیری بشیم؟!
این کار مردم ئعادی نیست...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
مردم کلی پیگیری می کردند تا دارالقرآن برای بچه ها و نوجوانانشان تشکیل شود جنگ نرم با عده ای چه کار کرده که در برابر دارالقرآن و مراسم شهدا قد علم می کنند !?
اماما ظهور ۰۰۰
Estonia
اعتدال یعنی این ! تدبیر یعنی این ! قانون یعنی این ! وقتی اقلیتی در مقابل اکثریت می ایستند
قصه مشکوکیه...
باید تا ته قصه برن و همه ابعاد ماجرا رو معلوم کنن...
نباید اجازه داد که شبهه ای در دل مردم بمونه...
امید اصفهان
عزیز دل کسی که ایمانش ضعیف باشه در دلش شبه به وجود میاد
گر گدا کاهل بود/تقصیر صاحب خانه چیست
Iran, Islamic Republic of
فقط لطف کنید یک‌طرفه به قاضی نروید.
Iran, Islamic Republic of
باید پیگیری جدی بشه و به مردم هم روشنگری کنن تا تکرار نشه شهدا شرمنده ایم
کار خوبی کردید.....
کربلا
چه کسی کار خوبی کرده؟
اونایی که حمله کردند؟
یا اونایی که توی دارالقران بودند؟
عزیز جون یه جوری بنویس که بشه نظر مثبت یا منفی بدیم.
فقط میشه گفت:
لطفا دستگاههای نظارتی دخالت جدی کنن و ته ماجرا را در بیارند و اطلاع رسانی کنند.
آقای روحانی که میگوید قانون امربمعروف و...ابلاغ نشود کجاست؟درمملکت اسلامی!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام من ساکن اکباتان فاز 2 هستم و از ابتدا در جريان اين موضوع بودم لطفا گول جوسازی گروهی که سعی میکنن خودشون رو مظلوم نشون بدن نخورین این هییت یه فضای خیلی کوچک از فضای بسیار بزرگی رو که میتونست فضای سبز باشه رو تبدیل به یه دارالقرآن کرد که البته این از نظر معترضان جرم کمی نیست اگر شما هم مثل من 10 الی 20 نفر جمعیت معترض رو در حین ساخت این مکان میدیدین میفهمیدین که مشکل قرآنی بودن این فضاست وگرنه بیست و چند سال که این زمین به صورت متروک افتاده بود مثل فضاهای بسیار زیاد دیگه ای که تو شهرک وجود داره و باید تبدیل به فضای سبز میشد که نشد و این معترضان محترم اصلا نگران تبدیل نشدن این فضاها به فضای سبز نبودن ولی وقتی قرار شد یک مکان قرآنی ساخته بشه همه نکران فضای سبز اکباتان شدند
محسن
Iran, Islamic Republic of
مراجعه به قانون.
Iran, Islamic Republic of
اون عده اي كه با ساخت دارالقرآن مخالف اند دليل اصليشون چيه؟
ﺑﺎﻧﻮﻱ اﻧﻘﻼﺑﻲا
Romania
اﻳﻦ اﺧﺘﺸﺎﺷﮕﺮا ﻛﺎﺭﺷﻮن ﻫﻤﻴﻨﻪ. ﺑﺠﺎﻱ اﻳﻨﻜﻪ اﻋﺘﺮاﺿﺸﻮﻧﻮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﭘﻴﮕﻴﺮﻱ ﻛﻨﻦ ﻣﻴﺮﻳﺰﻥ ﺗﻮﻱ ﺧﻴﺎﺑﻮﻧﺎ ﻭﻛﺘﻚ ﻛﺎﺭﻱ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﻭاﺧﺮﺷﻢ ﻣﻆﻠﻮﻡ ﻧﻤﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﻦ ﻛﻪ اﻱ ﻣﺎﺭﻭ ﺯﺩﻥ ﻛﺸﺘﻦ ﻫﻤﺶ ﺟﻮﺳﺎﺯﻱ اﻟﻜﻴﻪ ﺑﺮاﻱ ﺑﺮﻫﻢ ﺯﺩﻥ اﻣﻨﻴﺖ ﻣﺮﺩﻣﻪ
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام
پیشنهاد میکنم که یه جلسه از این هیات رو تشریف بیاورید و از نزیدک هم محل و هم فضای هیات رو ببینید(شب های جمعه)
معترضین که بیشتر از 30 الی 40 نفر از چند هزار نفر ساکنین شهرک، بیشتر نیستند اکثرا قشری هستند که سریع تحت تاثیر افراد قرار میگیرند و ظاهر موجه ای ندارند و از افاضاتشان معلوم هست این ظاهر سازی که این گروه اندک و اقلیت راضی هستند که کمپ ترک اعتیاد باشه ، سفره خانه سنتی باشه و .... ولیییی دارالقران و حسینیه نباشه