دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۳

ارزش 40 میلیاردی بازیکنان ایرانی درقطر

شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 432678
این اسم‌ها را کنار هم بگذارید‌؛ آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مهرداد پولادی، مجتبی جباری، پژمان منتظری، محمد نوری و در آخر یکی مثل ادینهو. اگر هر یک از تیم‌های ایرانی بخواهد این بازیکنان را جذب کند، باید چه پولی بدهد؟ پولی به مراتب بالاتر از سقف قرارداد.
به گزارش جهان ؛ روزنامه خبر ورزشی نوشت : قیمت بازیکنان ایرانی درقطر:۳۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان
به گزارش افکارنیوز، قطعاً هر یک از این بازیکنان در ایران بازی می‌کردند، بالای ۲ میلیارد نمی‌گرفتند ولی حالا لیگی به نام قطر پیدا شده که به آنها دستمزدهایی به مراتب سنگین‌تر می‌دهد.

آنها روي هم رفته چه پولي مي‌گيرند؟
دستمزد بازيكنان ايراني شاغل در امارات رقمي نزديك به ۳۹ ميليارد و ۴۵۰ ميليون تومان است. بي‌شك اين بازيكنان به هيچ‌وجه نمي‌توانستند در ايران يا هر جاي ديگر دنيا چنين پولي دريافت كنند.
رقم حدودي دستمزد بازيكنان ايراني شاغل در قطر
اشكان دژاگه- ۲۴ ميليارد و ۹۵۰ ميليون تومان
مجتبي جباري- حدود ۴ ميليارد تومان
پژمان منتظري- حدود ۴ ميليارد تومان
آندو- حدود ۳ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان
مهرداد پولادي- حدود يك ميليارد تومان
محمد نوري‌- حدود يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان


دژاگه‌؛ گران‌ترين بازيكن تاريخ ايران
امروز اشكان دژاگه را بايد گران‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران ناميد. احتمالاً روي دست او نمي‌آيد چون قطري‌ها حاضر شدند به خاطرش ۵ ميليون پوند بدهند. اين روزها پوند ۴۹۹۰ تومان است و يك ضرب ساده نشان مي‌دهد اشكان سالانه ۲۴ ميليارد و ۹۵۰ ميليون تومان دستمزد مي‌گيرد. تازه به اين دستمزد، آپشن‌هاي قراردادش را هم اضافه كنيد‌؛ مثل خانه، ماشين مدل بالا، پاداش پاس گل، گل، پاداش موفقيت تيم و... اشكان دژاگه كجاي دنيا مي‌توانست چنين پولي بگيرد؟ قطعاً هيچ‌ جا. به خاطر همين بود كه قيد بازي در انگليس را زد و به حوزه خليج فارس آمد. بيراه نبود كه فاضلي مدير برنامه‌هاي دژاگه مدام در مقابل انتقادها مي‌گفت: «هيچ‌كس نمي‌داند چه قراردادي براي اشكان بسته‌ايم.»

آندو‌؛ ۳ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان
بعد از آنها آندو در رده سوم قرار دارد؛ بازيكني كه مي‌توانست در ايران نهايتاً ۲ ميليارد قرارداد ببندد و تازه ماليات سنگيني هم پرداخت كند، حالا به ‌ام‌صلال رفته است. او با قراردادي به ارزش يك ميليون و ۲۰۰ هزار دلار به اين تيم رفته است. با توجه به قيمت ۳۲۴۴ هزار توماني دلار، يعني آندو رقمي نزديك به ۳ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان حقوق مي‌گيرد. تازه قيمت دلار پايين رفته و بي‌شك با هر يك ريالي كه بالا برود، درآمد آندو هم افزايش پيدا مي‌كند. او هم در قراردادش آپشن‌هايي دارد و مي‌تواند با گل و پاس گل و يا هر بردي كه تيم به‌ دست مي‌آورد، پولي به جيب بزند.

نوري و پولادي در رده‌هاي بعدي
محمد نوري با قراردادي به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به المسيمير ملحق شده است. يعني رقم دستمزد اين بازيكن با توجه به ارزش امروز دلار، حدود يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان است. مهرداد پولادي هم با قراردادي به ارزش ۳۰۰ هزار دلار ارزان‌ترين بازيكن ايراني قطر به حساب مي‌‌آيد كه البته در تيم دسته دومي الشحانيه بازي مي‌كند. پولادي حدود يك ميليارد دستمزد مي‌گيرد.

مجتبي جباري و پژمان منتظري ۸ ميليارد!
اين دو بازيكن هم با قراردادي نزديك به ۴ ميليارد تومان، جزو گران‌ترين‌ها هستند. جباري در سال اول قراردادش رقمي به مراتب پايين‌تر بود اما توانست با عملكرد خوبش، رقم را بالاتر ببرد. پيشنهاد الاهلي به منتظري هم آن‌قدر خوب بود كه تصميم گرفت ‌ام‌صلال را ترك كند و به اين تيم ملحق شود. جباري و منتظري قطعاً در ايران نمي‌توانستند چنين پولي بگيرند اما در قطر به راحتي چنين دستمزدي دريافت مي‌كنند. آنها هم علاوه بر خانه و ماشين مدل بالا، پاداش برد، پاداش گلزني و پاس گل را هم در قراردادشان دارند. جباري كه در طول فصل هم گل مي‌زند و هم پاس گل مي‌دهد، قطعاً درآمد بيشتري خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *