سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۲
۲۰
تحلیلی بر آخرین تحولات در مذاکرات هسته ای وین

کری بازی را به هم زد/ خودداری امریکا از تعهد روشن درباره لغو تحریم/ تیم ایرانی مقاومت می کند

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب: 432428
گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که تیم مذاکره کننده از انعطاف امریکایی ها در موضوعات کلیدی ناامید شده است.
کری بازی را به هم زد/ خودداری امریکا از تعهد روشن درباره لغو تحریم/ تیم ایرانی مقاومت می کند
به گزارش جهان، گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که تیم مذاکره کننده از انعطاف امریکایی ها در موضوعات کلیدی ناامید شده است.

در حالی که منابع غربی طی دو روز گذشته تلاش فراوانی کرده اند تا با بزرگنمایی ضرب الاجل کنگره ایران را در تنگنای زمانی قرار بدهند، اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که هدف اصلی از این تلاش ها زیر فشار قرار دادن ایران به منظور پذیرش یک توافق بد بوده است.

برخلاف جریان خبری مسلط، اطلاعات کم و بیش مبسوط موجود حکایت از آن دارد که متن مدنظر امریکا، با منافع ملی ایران دارای فاصله های جدی است.

با وجود همه تلاش تیم ایرانی که در مواردی همراه با خلاقیت های مهم و مقاومت جدی در مقابل امریکایی ها بوده، متن فعلی محدودیت های غیر قابل قبولی را بر برنامه تحقیق و توسعه ایران تحمیل می کند.

علاوه براین، در این متن همچنان آژانس به عنوان داور نهایی تعیین شده است.

تناظریک به یک و مورد قبول میان تعهدات ایران و ۱+۵ بویژه در زمینه تحریم ها نیز آنگونه که انتظار می رفت در این متن مشاهده نمی شود.

منابع مطلع می گویند تیم مذاکره کننده به اندازه کافی بر سر این موارد مقاومت کرده و دقیقا به همین دلیل هم هست که تاکنون چیزی نهایی نشده است.

اکنون دولت امریکا تلاش می کند به جای گرفتن تصمیم های سخت، ایران را متهم به خودداری از گرفتن تصمیم های مهم بکند.

تحلیلگران می گویند هدف اصلی مصاحبه جان کری همین بوده است.

یک دیپلمات در تهران به «ایران هسته ای» گفت: «متن با حفظ همه اختلافات در وین مانده و مذاکرات ادامه دارد. امریکا می خواهد چارچوب لوزان را هم چند برابر بدتر کند. چنین امری از سوی تیم مذاکره کننده پذیرفته نخواهد شد. تیم اختیارات کامل دارد و تا فردا تصمیم خواهد گرفت».

وی ادامه داد: «مسئله اصلی این است که امریکایی ها همه چیز را می خواهند و هیچ چیز نمی دهند. بویژه در حوزه تحریم ها امریکا هیچ تعهد روشنی نداده که ایران را مطمئن کند تحریم ها برچیده خواهد شد. ظاهرا مسئله این است که امریکایی ها از ایران می خواهند همه کار بکند و منترظر لطف آنها بماند».

این دیپلمات گفت ما سخنرانی کری را به معنای به هم زدن میز بازی در نظر می گیریم.
منبع: ایران هسته ای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به درک!
باید عبرت آقایان شود که امریکا قابل اعتماد نیست
مگر حضرت آقا نفرمودند مسوولان باور نکردند
شاید باورشان بشود
٩٥ درصد ميگن توافق شده پس چيه ، كاش كسي اظهار نظر نميكرد تا اخرين لحظه ، خيلي فرسايشي شده براي كساني كه پيگيري مي كنن ، انشاالله به خير بگذره و توافق متعادلي حاصل بشه.
حدود دو سال است که می گویند 90 95 حتی 98 درصد هم گفته اند اما این را هم گفته اند که فقط دو موضوع مورد اختلاف است یکی تحریمها و یکی غنی سازی .
خودت فکر کن اگه تحریمها و غنی سازی حل نشود یعنی 100 درصد کاری نشده و توافقی نشده.
نسل اول
ماهیت پلید و جنایتکار آمریکایی ها درهمین مواقع بهتر مشخص میشود و چه بهتر تا مردم کشورمان که بعضا تحت تبلیغات و القائات برخی ذوق زده ها قرار دارند حجت برایشان تمام شود
رضا
خدایا آنچه خیر و صلاح و عزت ملت ایران در آن است در این شب قدر برای این کشور مقدر فرما.
Norway
بجای امریکا بخود و خدای خود تکیه کنید با التماس برخواهندگشت . دوستان من در صنعت نفت و گاز تجهیزات مهمی را ساخته اند . امریکا که یک سوزن به ایران نمی داد از طریق عوامل دلالش حاضر شد با نصف قیمت تجهیزات را بدهد که در عرف تجاری به ان دامپینگ می گویند . این یک نمونه است . البته موضوع مذکور با هوشیاری و تعهد مسئولین وزارت نفت خنثی شد.
دست بردار جهان نیوز
سیاح
Iran, Islamic Republic of
از حقیقت دست بردارد !? از چه چیزی دست بردارد !?
sadra
عزیزان توکل به خدا/ نشد که نشد، لطفا زیر بار زور نرید
این هم یک تجربه جدید از زیاده خواهی های آمریکای پلید...
بیاید خودمون باشیم/ مستقل
آقا از اول گفتند که من خوشبین نیستم..........
ایرانا
امتیازات زیادی که ایران در ژنو و لوزان تعهد کرد بدهد امریکا را جری تر کرده
امیدواریم این درسی باشد برای روحانی و همفکرانش که امریکا مورد اعتماد نیست . امریکا دشمن قسم خورده ایران اسلامی در حال پیشرفت است
Iran, Islamic Republic of
چهارچوب لوزان را بدتر کند یک ترفند است که ایران را مدافع توافق بسیار بد لوزان کند!
متکلم
هدف آمریکا موضوعی غیر از پیشرفت هسته ایران است. مگر 3سال قبل نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام نکردند که ایران بدنبال سلاح هسته ای نیست. انه اصل نظام اسلامی را نشانه رفته اند.
Estonia
آمریکا کور خونده
محمدی
سلام معلوم است که آمریکاییان دبه در می آورند .
تیم ما در روز اول همه چی را مفت دادرفت حالا به دنبال احقاق حق میگردد . آقایان باید از روز اول یک گرویی نگه میداشتید برای این روز ها که آنها دبه در آورده اند .البته آمریکاییان دبه در نیاورده اند همه چی را شفاف میگفتند . گفتند تحریمها را بر نمیداریم ، گفتند پیچ و مهره های هسته ای را باز میکنیم و .... تیم ما هم که همه چیز را از مردم پنهان میکرد گاهی میامد در رسانه ها و میگفت این حرفها ی آنها مصرف داخلی دارد !! نه خیر آقایان خالا متوجه شدید آن حرف ها مصرف داخلی نداشته و نیت اصلی آمریکاییها بوده . آقایان شما باید به ازای هرگرم از اورانیم 20% یک امتاز بزرگ میگرفتید . حالا رفتید در زمین دشمن با دست خالی میخواهید بازی کنید و امتیاز بگیرید ؟!!
جوانان ایران
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
Romania
سفارت باز میشه حالا؟؟!اخه با این حسن نیت زشته سفارت نداشته باشن
توافق نشده دبه های این یانکی های کثیف شروع شد
علی
کری بازخودش رابه کری زده تا فریادبه حق مردم نجیب وشریف ایران زمین رانشنود،چیزی که سال هاست نخواسته اندبشنوند.بشنوی یانشنوی حرف مردم ایران باآن صدای رسا گوش فلک رادرروزقدس کر می کندودنیا می شنود،پس ،بدان فرزندان این سرزمین بیدارند.اونی که باشمامذاکره میکنه ظریف این سرزمینه،پس ازدرشتش بترسید!!!!
امیدوارم مقاومت کنند، و قافله را نبازند.
ببینین ما چقدر ... هستیم، اینا اصلا مگه قابل مذاکرن؟