شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲
۵

کری: اگر تصمیمات سختی اتخاذ نشود آماده ایم مذاکرات را متوقف کنیم

تا به نتیجه نرسیم کار ادامه دارد
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب: 432427
وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که علیرغم آنکه قرار نیست تا ابد بر سر میز مذاکره با ایران بنشینیم گفت که هنوز موضوعات حل نشده ای باقی مانده که باید رفع شود و اگر تصمیمات سختی اتخاذ نشود، آماده ایم مذاکرات را متوقف کنیم.
کری: اگر تصمیمات سختی اتخاذ نشود آماده ایم مذاکرات را متوقف کنیم
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدارهای امروز خود با دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و دیگر همتایان خود در گروه ۱+۵، بیانیه ای را مقابله خبرنگاران قرائت کرد و گفت: ما اینجا نیامدیم که صرفاً فقط مذاکره کنیم بلکه آمده‌ایم تا یک توافق جامع داشته باشیم. همانطور که بارها گفتم و شب گذشته نیز درباره آن با رئیس جمهور اوباما بحث کردم، قرار نیست که ما تا ابد در میز مذاکره بنشینیم.

وی با اینحال ادامه داد: ما با اینحال معتقدیم که نباید تنها به این دلیل که ساعت نیمه شب به پایان می رسد، میز مذاکره را به این سادگی رها کنیم. من تأکید می کنم با توجه به اینکه کاری که در اینجا در حال انجام است بسیار فنی است و خطرات آن بسیار بسیار بالا است، ما شتابزده نیستیم و نباید عجله کنیم و بهتر است در هیچ جنبه ای از این موضوع عجله نکنیم.

وزیر خارجه آمریکا ضمن تأکید بر اهمیت کیفیت توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: همه ما بر کیفیت یک توافق متمرکز هستیم و این چیزی است که در کار نهایی خود نیز بر آن متمرکز هستیم. اگر در نهایت بتوانیم به توافق برسیم، باید توافقی باشد که برای همه زمان ها خوب باشد و توافقی نباشد که برای روزها، هفته ها و ماهها خوب باشد بلکه برای چندین دهه خوب باشد. این هدفی است که ما آن را دنبال می کنیم.

کری ادامه داد: حقیقت ساده این است که علیرغم پیشرفت های واقعی که در مذاکرات به دست آوردیم، هنوز برخی از موضوعات دشوار به صورت حل نشده باقی مانده است.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: ما می دانیم که گرفتن تصمیمات سخت همیشه ساده نیست اما به هرحال این تصمیمات سخت باید هرچه سریعتر اتخاذ شود. به همین دلیل است که تمامی هیأت ها اینجا در وین به سختی تلاش می کنند و به همین دلیل است که برخی از همتایان من شب گذشته به وین بازگشتند و بنابراین ما می توانیم روی موضوعات سخت باقیمانده کار کنیم تا ببینیم آیا رسیدن به توافقی که به سختی بر روی آن کار می کنیم امکانپذیر است یا خیر. این چیزی است که ما بر روی آن کار می کنیم و به کار بر روی آن ادامه می دهیم.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: همانطور که گفتم مذاکرات نامحدود نیست. همانطور که رئیس جمهور اوباما اعلام کرد که ما نمی توانیم تا ابد منتظر اتخاذ تصمیمات سخت باشیم. اگر تصمیمات سختی گرفته نشود آماده ایم که میز مذاکرات را ترک کنیم.

وی از خبرنگاران تشکر کرد و به سوالات دیگر خبرنگاران درباره مهلت کنگره برای دریافت متن توافق ایران و ۱+۵ پاسخ نداد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
انشاءالله این دفعه گردنت بشکنه. آمین!
رضا
توافقی در کار نیست. برگردید سر خونه زندگیتون.
قمی
شهیدبهشتی:به آمریکا بگویید ار ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. بهتر که میز مذاکره را ترک میکنید. بروید به جهنم. هر جنایتی که در جهان رخ میدهد. یک پای ان آمریکا است. مرگ بر آمریکا.
خوش بحال باغبانی که شغال از او قهر کنه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين امريكايي هاي خبيث مي خواهند از فرصت مذكره كا ايران در اختيار آنها گذاشته حد اكثر استفائه را برده و همانطور كه با برخي كشور هاي منطقه قراردادهاي تركمانچاي چهل پنجاه ساله بسته اند قطار پيشرفت ايران را در همه زمينه ها بخصوص هسته ايي را تا چهل پنجاه سال متوقف كنند .
زهي خيال باطل !! در صورت عدم توافق ايران بايد به سرعت فعاليت هاي هسته اي خود را از سر بگيرد و غني سازي را تا شصت هفتاد درصد برساند تا دوباره براي مذاكره به التماس بيافتند اين غربي هاي لجوج بي منطق !!