کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک دانشجوی بورسیه خطاب به نجفی:

لغو تمامی بورسیه‌ها در دوران سرپرستی شما، «هولوکاست علمی» بود

6 تير 1394 ساعت 11:28

یک دانشجوی بورسیه خطاب به نجفی سرپرست پیشین وزارت علوم گفت: تصمیم وزارت علوم در دوران سرپرستی شما مبنی بر لغو تمامی بورسیه ها کاملا اشتباه و غیر منطقی و توامان با دیدگاه سیاسی بوده است و هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد.


گروه جامعه جهان نیوز ـ مجتبی فرشباف یکی از دانشجویان بورسیه در گفتگو با خبرنگار جهان نیوز با طرح سوالی از محمدعلی نجفی، سرپرست سابق وزارت علوم، که اعضای کمیته تعیین مصادیق بورسیه را برعهده داشته است گفت: کمیته تعیین مصادیق در کجای قانون بورسیه نوشته شده است یا طبق کدام بند از بخشنامه یا آیین نامه استنباط شده است.

وی افزود: این تصمیم وزارت علوم در دوران سرپرستی شما کاملا اشتباه و غیر منطقی و توامان با دیدگاه سیاسی بوده است و هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد. طبق کدام بخشنامه، آیین نامه یا تبصره، دانشجویان بورسیه که توسط کمیته غیر قانونی تعیین مصادیق لغو بورس شده اند باید هزینه های تحصیل را خودشان پرداخت نمایند.

فرشباف با اشاره به تخلفات معدود صورت گرفته در دولت قبل گفت: اگر کسی تخلف کرده باید با اشد مجازات با وی برخورد شود. علل و ریشه فساد را باید شناسایی کرد نه با غرض ورزی های سیاسی با عده ای دانشجو که هیچ نقشی در این تصمیم گیری نداشته اند اینگونه برخورد کرد.

این دانشجوی بورسیه ادامه داد: جناب آقای نجفی! در زمان سرپرستی شما تصمیماتی در وزارت علوم گرفته شد که با آبرو حیثیت و... عده ای دانشجو بازی شد و آنها را در دیدگاه جامعه و دوستان در محیط دانشگاه ترور شخصیتی کردید و علاوه بر خودشان، استرس، اضطراب و ناراحتی را به خانواده های این دانشجویان تحمیل کردید. شما براساس تصمیمی که بر پایه غرض ورزی سیاسی بود، در هولوکاستی علمی عده ای را محکوم به مرگ علمی کردید. تنها تعبیری که برای این کار می توان استفاده کرد تسویه حساب سیاسی با دولت قبل است.

وی در پایان خطاب به نجفی گفت: این دنیا دار مکافات است. اگر چه قوه قضاییه درهای خود را بر تظلم خواهی ما بسته است ولی شکایت از شما را به درگاه حضرت حق خواهم برد امیدوارم در محکمه الهی برای این تصمیمات خود پاسخی داشته باشید.


کد مطلب: 430145

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/430145/لغو-تمامی-بورسیه-ها-دوران-سرپرستی-هولوکاست-علمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com