دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

آثار رمضانی آیت‌الله صافی در نمایشگاه قرآن

جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 430012
آیت‌الله صافی گلپایگانی در چند جلد کتاب نسبت به معارف ماه مبارک رمضان و تاثیرات اخلاقی این ماه در روزه‌داران پرداخته که اکنون این آثار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کتاب «رمضان در تاریخ» از جمله آثار رمضانی آیت‌الله صافی است که شامل ۹ فصل می‌شود و «بیعت یا ولایتعهدی امام رضا (ع)»، «وفات جناب ابوطالب (ع)» و «وفات حضرت خدیجه (س)» برخی از فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

همچنین «حدیث اخوّت»، «ولادت و زندگانی امام حسن مجتبی (ع)»، «ولادت حضرت جواد (ع)»، «غزوه بدر»، «فتح و حوادث مکه» و در نهایت «شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع)» سایر حوادث مهم ماه رمضان‌ هستند که در این کتاب ارزشمند به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب «مکتب عالی تربیت و اخلاق» دیگر اثر آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در این موضوع است که پر از نکات جالب و جذاب تفسیری، حدیثی، تربیتی و اخلاقی بوده و خواننده، مطالب نافع و سودمندی را درباره ماه مبارک رمضان و آثار این ماه به دست می‌آورد.

قلم این آثار، روان و مطالب آن دارای چینش منطقی و دقت علمی خوبی بوده و مستندات به‌خوبی با ذکر نشانی عنوان شده‌اند و استفاده فراوان از آیات و روایات و حکایات اسلامی از ویژگی‌های برجسته این آثار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *