يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱

استقبال سوئدی‌ها از زعفران و فرش ایرانی

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 429142
سفیر سوئد در ایران در جریان سفر به استان لرستان گفت: زعفران، فرش و مواد غذایی بیشترین محصولات ایرانی در بازار سوئد به شمار می‌روند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پیتر تیلور ظهر امروز در جریان سفر دو روزه خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یک درصد جمعیت کشور سوئد را ایرانی‌های مهاجر تشکیل می‌دهند و این موضوع پایه خوبی برای گسترش روابط دو کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات سوئدی به ایران متذکر شد: نمی‌توان آمار دقیقی از صادرات محصولات سوئدی به ایران ارائه کرد، چرا که تعدادی از شرکت‌های سوئدی چند ملیتی هستند و در واقع محصولات سوئد از کانال‌های مختلف و کشورهای دیگر نیز وارد ایران می‌شود.

سفیر سوئد با بیان اینکه تحقیق و توسعه در محصولات سوئد همواره به صورت کامل صورت می‌گیرد، بیان کرد: زمانی فضای رقابتی به وجود می‌آید که به کیفیت بالا در محصولات و نوآوری‌های جدید برسیم.

پیتر تیلور با اشاره به صادرات محصولات ایرانی به کشور سوئد، خاطر نشان کرد: زعفران، مواد غذایی و فرش بیشترین محصولات صادر شده از ایران به سوئد به شمار می‌روند که در بازار سوئد مورد استفاده و استقبال مردم قرار می‌گیرند.

وی در پایان افزود: بخش خدمات مهمترین صادرات کشور سوئد محسوب می‌شود و از سوی دیگر سوئد به یک مقصد بسیار خوب برای گردشگران تبدیل شده است که از این ظرفیت برای توسعه این کشور استفاده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *