يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۷
۱۸
زاکانی مطرح کرد؛

حرف کسانی که می‌گویند چون رهبر انقلاب حاضرند دیگران وظیفه ای ندارند، تخدیرکننده و آسیب‌زاست

دولت به انتقادها درباره بیانیه لوزان تأمل بیشتری کند
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 428588
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر ضرورت توجه و تأمل دولت نسبت به انتقادات صورت گرفته درباره بیانیه لوزان، به دو دیدگاه غلط درباره مذاکرات نیز اشاره کرد.
حرف کسانی که می‌گویند چون رهبر انقلاب حاضرند دیگران وظیفه ای ندارند، تخدیرکننده و آسیب‌زاست
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در گفتگو با مهر، با اشاره به شرایط حساس کنونی و مذاکرات هسته ای ایران و غرب گفت: حرف کسانی که معتقدند چون مقام معظم رهبری حاضر هستند، بنابراین دیگران هیچ وظیفه ای ندارند، تخدیرکننده است و از این جهت آسیب‌زننده است که هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی که هست، دچار غفلت نسبت به وظایف خود می‌شود.

وی ادامه داد: این نگرانی هم که یک جریان تحمیل‌گر بتواند چیزی را به نظام و رهبری تحمیل کند، با توجه به شرایط جامعه اسلامی و ویژگی های ممتاز موجود در متن جامعه و بصیرت آحاد مردم و نیز جایگاه بالا و ایستادگی مقام معظم رهبری بر موضع حق، شدنی نیست.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم، بتوانیم در این مقطع زمانی به وظایف خود به خوبی عمل کنیم و مشکلی هم پیش نیاید.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما از هنگام امضای بیانیه لوزان تاکنون دولت به میزان کافی به انتقادات در این رابطه توجه کرده است یا خیر،گفت: معتقدم دولت باید در این زمینه تأمل بیشتری بکند.

زاکانی درباره آینده توافق هسته ای نیز اظهار داشت: آینده توافق به ایستادگی و هوشیاری ما بستگی دارد؛ آن چیزی که ما آرزو می‌کنیم این است که توافق هسته ای با حفظ منافع ملی ما صورت بگیرد و برای همه معلوم شود آن چیزی هم که در مسیر توافق اخلال‌کننده است، زیاده‌خواهی های آمریکا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر مواضع درست حالا از هرکسی باشه
این حرف درست است...
خیلی ممنون جهان! از این شیری که فقط یالش رو تأیید نمودی و بی دم و اشکمش کردی!
آقای زاکانی شماها هم حق ندارید مواضع شخصی و گروهی خودتان را ..اعلام کنید
هر حرف حقی که مبتنی بر دین باشه باید گفته بشه و همه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای زاکانی ، با احترام و ادب
چند نکته خدمت آقای دکتر عزیز
۱_ دولت و وزارت خارجه باید عزت و منافع ملی را تامین کنند و اگر کوتاهی صورت گیرد
۲_ مجلس باید منافع کشور را پاسداری کند
۳_ برای اظهارنظر نخبگان و کار شناسان هم تریبونی در نظر گرفته شود
در پایان جهان نیز شجاع باشد نظرات ما را نصف و نیمه کنتشر نکند
تحریمیم_میفهمی؟ تحریمیم_میفهمی؟ تحریمیم_میفهمی؟ تحریمیم_میفهمی؟ .......
محمد دشتی
ظاهرا برای تحریمی که اینهمه تاکید کردی
با تدبیر دولت تدبیر وامید
قراره هم کتکه رو بخوریم
هم پیازه رو بخوریم
هم پوله رو بدیم بره
آخر سر هم تحریم بمونیم
امید مدبر
آزاده باش میفهمی ؟ عزت داشته باش میفهمی؟ ذلیل نباش مىفهمى؟ غرور داشته باش میفهمی؟ آقای خودت باش و نوکر خودت میفهمی؟
پناه میبریم به خدا ...
روشن شدیم
سعيد110
آنها كه گوش به فرمان رهبرند نيز حاضرند. و اما غائبين و ما ادراك ما الغائبين!
مواظب باش زاکانی جان داری مثل مطهری صحبت میکنی
Iran, Islamic Republic of
هیئت مذاکره کننده‌ى ما حقّاً و انصافاً پرتلاش و جدّى هستند؛ ایستادگى میکنند، با منطق حرف میزنند، زیر بار حرف زور نمیروند، دارند کار میکنند؛ این را هم همه توجّه داشته باشند. حالا جزئیّات و آنچه را در این گفتگوها میگذرد، غالباً مردم مطّلع نیستند؛ نه، با جدّیت، با منطق، با دلسوزى دارند کار میکنند و منطقى هم عمل میکنند.
مقام معظم رهبری
و ایشان فرمودند دلواپس بودن جرم نیست!
همینکه رهبری با وجودیکه خط قرمزها رو مشخص کرده بودند کار به جایی میرسد که خودشان وارد میشوند و با قاطعیت اعلام میکنند که «من اجازه بازجویی از دانشمندان و بازرسی از اماکن نظامی را نمیدهم»یعنی مذاکره کنندگان کارشان رو به درستی انجام نمیدهند!در ضمن این مردم بودند که امام علی(ع) را 25 سال خانه نشین کردند!این اصحاب امام حسن(ع) بودند که با تنها گذاشتن ایشان صلح با معاویه را به امام تحمیل کردند!این مردم بودند که ابو موسی اشعری و حکمیت را به علی(ع) تحمیل کردند!این اطرافیان امام بودند که به وی جام زهر قبول قطعنامه را خوراندند!اگر ادعای دین داشته باشیم تحمیل ابوموسی و توافقنامه رذلت بار را بر امام خامنه ای نمیپذیریم!
مجیداعتمادی
رهبرمعظم انقلاب فرمودند که حرف منتقدین را بشنوید
کیومرث جلالی
چراکسی جواب نمیدهددلواپسی نشانه حیات،بقا و زندگی است،مگرمعروف منکر شده که خماری و بی خیالی ارزش است و دلواپسی برای حیات و بقا و حتی منافع ضد ارزش.عدم دلواپسی و بیخیالی بود که قرنها مارا اسیراستعمارکردکه سفارت انگلیس و آمریکاوزاری مارا تاییدصلاحیت میکردند.حتی حیوانات خونگرم و پستانداران بادلواپسی محدوده حیات خود راحفظ میکنند و حسابشان از جانوران خونسرد و پست تر از چهارپایان جداست شایسته است صاحب قلمی دلواپسی رابرای بعضی معنای درست کندکه این قدرموردسوءاستفاده بی خیالان قرارنگیرد