شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۳

مرگ یک قلاده پلنگ در زنجان +عکس

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 428564
مدیرکل محیط زیست استان زنجان از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد، قربانعلی محمدپور افزود: روز سه شنبه، لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد «دربند کلاسر» توسط محیط بانان منطقه مشاهده و هم اکنون علت مرگ این حیوان در دست بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی در تاریخ ۲۶ خرداماه سالجاری مبنی بر تلف شدن یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد «دربند کلاسر» بلافاصله مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام و متأسفانه لاشه یک قلاده پلنگ را در محل مشاهده کردند.

محمدپور افزود: این حیوان حدود ۱۰ الی ۱۵ روز پیش تلف شده و بیشتر قسمت های بدن این حیوان طعمه حیوانات دیگر شده است.


وی گفت: علت مرگ پلنگ به سبب متلاشی شدن لاشه مشخص نیست و بررسی ها برای مشخص شدن علت مرگ ادامه داد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: تحقیقات محلی نیز در این زمینه ادامه دارد و از معتمدین محلی و دوستداران محیط زیست تقاضا داریم در صورت داشتن اطلاعات موثر در این زمینه مراتب را با ما در میان بگذارند.

محمد پور ضمن تشکر از دوستداران محیط زیست افزود: انتظار داریم در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب بدون فوت وقت از طریق شماره تلفن های ۳۳۵۵۴۰۰۱ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ و یا از طریق مراجعه به نزدیکترین واحد محیط زیست استان به این اداره کل اعلام تا در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرونی
منطقه حفاظت شده!!!!!
حالا خوبه توی منطقه ی حفاظت شده بوده!!! پس اینها چیکار میکنند!!! بعد از دو سه هفته اونم تازه مردم گزارش دادن که فهمیدن!!!
جهان نظرات رو تایید کن