چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
جودو در جهان با سرعت جت حرکت می‌کند و در ایران؟

میراسماعیلی فقط به سفر می‌برد!

پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب: 428556
پس از حواشی دوباره در جودو و کناره گیری جمالی از تیم ملی، با ملی‌پوش معترض تیم جودو به گفتگو پرداختیم.او تنها هر کسی که خوشش بیایید را به تیم راه می‌دهد و بقیه جایی در تیم ندارند.
 ماحصل گفتگوی خبرنگار بانک ورزش با جمالی را در زیر می خوانید.

مسوولین فدراسیون جودو، تنها دلیل خداحافظی شما را مسایل مالی می‌دانند. آیا این موضوع صحت دارد؟
مشکل اصلی من مدیریت در جودو است. آقای رستگار زمام امور را دست آقای میر اسماعیلی داده است و او تنها هر کسی که خوشش بیایید را به تیم راه می‌دهد و بقیه جایی در تیم ندارند.

در یک خانواده اگر کسی مشکلی داشته باشد همه به او کمک می‌کنند تا مشکلش را برطرف کند ولی در خانواده جودو این وضع حاکم نیست. آقای میر اسماعیلی هرکس را که بخواهد به مسافرت می‌برد و با هر کس هر جور که بخواهد برخورد می‌کند. بازیکنان برای ساده‌ترین کارها هم باید از او اجازه بگیرند. برخی بدون حضور در انتخابی در اردو حاضر می‌شدند. هر موقع بخواهند کسی را اضافه می‌کنند و هر موقع که دوست داشته باشند کنار می‌گذارند.

آقای میر اسماعیلی نه تنها با من، بلکه با همه ورزشکاران مشکل دارند. اینکه من خواهر زاده امیر قمی هستم دلیل موجهی برای خصومت است؟ خود ایشان شاگرد دایی من بوده اند. من دلیل مشکل بین این دو را نمی‌دانم ولی در جلسات تمرین آقای میراسماعیلی مدام می‌گفتند "داییت گفته .."
در مورد مشکلات مالی خودتان و سایر ورزشکاران بگویید.
حقوق من ماهی ۵۰۰ هزار تومان است که بعد از پنج شش ماه آن را با کلی منت پرداخت می‌کردند که آن هم وظیفه شان بوده است. زانوی من در مسابقات پاره شد، مچ پای من تحت عمل جراحی قرار گرفت. توقعی از مسوولین ندارم و با این شرایط اصلا به تیم ملی بر نمی‌گردم.

به نظر شما، کم شانس بودن کسب سهمیه بهانه خوبی برای بی‌توجهی به سبک وزن هاست؟
من هم همین را می‌گویم. چرا مسوولین فقط به وزن‌های ۸۱، ۹۰ و ۱۰۰ کیلوگرم توجه می‌کنند؟ آیا قید کسب مدال در وزن‌های ۶۰ و ۶۶ کیلو را زده‌اند؟ آیا مسوولین از نوری زاده و بنا خبری دارند؟ چرا باید وزن‌های سبک تعطیل بشود؟ این‌طور برنامه ریزی جودو را نابود می‌کند.
جودو در جهان با سرعت جت حرکت می‌کند و در ایران با سرعت موتور گازی.

و اما صحبت پایانی..
عمر قهرمانی کوتاه و یک قهرمان مغلوب زمان است. نسل من، نسل سوخته شد تا شاید آیندگان وضع بهتری داشته باشند. این حرف‌ها را نه برای بازگشت به تیم زدم، نه به خاطر خصومت شخصی. امیدوارم این حرف‌ها زمینه ساز شرایطی شود تا ورزشکاران دیگر اوضاع بهتری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *