جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

باهنر: موضوع هسته‌ای جناحی نیست

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 428497
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای موضوعی جناحی نیست گفت: موضوع هسته‌‌ای جزو سیاست‌های راهبردی نظام است و برای پذیرش آن مجموعه نظام باید موافقت کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا باهنر ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای موضوعی جناحی نیست اظهار داشت: موضوع هسته‌ای موضوع این جناح و آن جناح نیست؛ موضوع هسته‌‌ای جزو سیاست‌های راهبردی نظام است و برای پذیرش آن مجموعه نظام باید موافقت کند.

وی افزود: در موضوع هسته‌ای پذیرش هر نوع توافقی نیاز به موافقت مجموعه نظام دارد، به همین دلیل قرار نیست در موضوع هسته‌ای کشمکش بین جناح‌‌ها به‌وجود بیاید، چراکه نتیجه آن مستقیماً به امنیت ملی و حیثیت نظام مربوط می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع هسته‌ای در شرایط کنونی همانند دوران هشت سال دفاع مقدس است و آن زمان نیز پذیرش قطعنامه و ادامه جنگ موضوعی نبود که برای پذیرش و یا رد آن بین جناح‌ها اختلاف باشد و پذیرش آن باید با موافقت امام خمینی (ره) صورت می‌گرفت و اجرا می‌شد.

این مسئول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز نیز هر نوع توافقی در موضوع هسته‌ای باید در چارچوب خط قرمزهای نظام باشد و اگر کوچکترین انحرافی از این خط قرمزها صورت گیرد به یقین مذاکرات قطع شده و حتی یک ساعت و یک تصمیم بعد از آن گرفته نمی‌شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ممکن است برخی حرف‌ها را لازم نباشد بزنم و هر چه می‌گویم به آن اعتقاد کامل دارم و شما نیز به همان عمل کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه پذیرش پروتکل الحاقی گفت: هیچ تردیدی نیست که پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد اما پیش از آمدن پروتکل الحاقی به مجلس، دولت می‌تواند یک دوره ۶ ماهه به صورت آزمایشی آن را به اجرا درآورد مگر آنکه منع شود.

باهنر در این خصوص ادامه داد: در صورتی که پروتکل الحاقی به تصویب مجلس برسد بازگشت از آن سخت می‌شود و اگر تصمیم بر آن شود که پروتکل الحاقی به تصویب مجلس برسد، مجلس نیز موافق آن است که دولت شش ماه یا یکسال آن را به‌صورت آزمایشی به اجرا درآورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *