جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۳
۴
ترکان مطرح کرد:

هیچ‌کس نباید امنیت شغلی داشته باشد

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 428114
مشاور ارشد رئیس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: توسعه اقتصادی اولی تر و مهم تر از توسعه سیاسی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اکبر ترکان ظهر دوشنبه در سفر خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران تعداد کل خانوار ایرانی را حدود ۲۳ میلیون نفر برشمرد و اظهار داشت: دولت به دنبال ایجاد یک میلیون شغل در حوزه زنان در کشور است.

وی بر ضرورت ایجاد مشاغلی برای زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و بیان داشت: شهرداری ها می توانند در حوزه های مربوط به صنعت غذا، رستوران داری، تعمیرات لباس، اتوشویی و ... ۱۰ درصد جواز کسب ها را به زنان تخصیص دهند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری از زنان نخبه لرستان خواست از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد مشاغلی برای زنان استفاده کنند و افزود: پول هایی در صندوق نوآوری و شکوفایی باقی مانده و نخبگان نتوانسته اند از این ظرفیت به درستی استفاده کنند لذا باید نخبگان ساماندهی شده تا بتوانند از حمایت های این صندوق استفاده کنند.

ترکان با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی اولی تر از توسعه سیاسی است عنوان کرد: تجربه کشورهایی همچون سنگاپور، کره و مالزی که توسعه اقتصادی را جلو برده و توسعه سیاسی را در گام بعدی قرار دادند نشان می دهد اهمیت توسعه اقتصادی بالاتر از توسعه سیاسی است.

وی افزود: کم توجهی به توسعه اقتصادی باعث از دست رفتن خیلی موارد می شود لذا نمی توان نسبت به معیشت مردم کم اعتنا بود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد دولتی شدن افراد را عامل کاهش کارایی آن ها دانست و گفت: استخدامی هایی که به صورت مادام العمر هستند آفت بدی برای کشور محسوب می شوند لذا هیچ کس نباید از بابت شغل خود امنیت خاطر داشته باشد.

ترکان با بیان اینکه امنیت شغلی باید به امنیت اجتماعی تبدیل شود اظهار داشت: امنیت شغلی بدین معناست که تنبل ها خیالشان از بابت شغلشان راحت باشد لذا کسانی که تنبل بوده و امانتدار و درستکار نیستند نباید امنیت شغلی داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بوسجین
امنیت شغلی یکی از حقوق اولیه انسانهاست که در قانون اساسی و حقوق بشر بیان شده کسی که درست کار نمی کند با ساز و کار درست باید با او برخورد کرد با این روشی که قانون کار وجود دارد یک برده داری نوین است جناب ترکان هم قانون اساسی و هم حقوق بشر و هم تعالیم اسلامی را در این مورد مطالعه بفرمایند می دانم به علت مشغله زیاد بعد از انقلاب فرصت مطالعه نداشته اند این چه روشی است که می خواهید با عدم امنیت مشکلات روحی روانی را در جامعه زیاد کنید نمی شود جناب شما هم دیگر کمتر صحبت کنید چون حرف هایی می زنید که همگان را به تعجب وا می دارید
رضا
Iran, Islamic Republic of
حرف خوبی زده، اینجایی که من کار می کنم بعضی ها به انحای مختلف (که بماند) وارد شده و استخدام شده اند و حالا تنبلی رو حق مسلم خودشون می دونند چون استخدام رسمی هستند!
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
بیخیال بعضی ها که در 30 سال سوم زندگی هم امنیت خاطر چند شغلی دارند.
آره واقعا نمونه اش وزیر محترم صنعت