کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراقب باشید در فصل گرما وزنتان بالا نرود

25 خرداد 1394 ساعت 6:09

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی مهم ترین نکته در فصل گرم سال را تنظیم مایعات بدن دانست و هشدار داد: افراد در این فصل باید مراقب وزنشان باشند زیرا با مصرف بستنی و مایعات شیرین اضافه وزن به وفور دیده می شود.


به گزارش جهان، دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: از آنجا که با نزدیک شدن به فصل گرما مسافرت ها بیشتر می شود،برای کنترل وزن باید به دریافت مواد غذایی نیز توجه بیشتری شود.

وی گفت: به طور معمول بسیاری از خوراکی های مورد استفاده در فصل گرما مواد غذایی دارای کالری و انرژی بالا است بنابراین باید برای جلوگیری از ابتلا به اضافه وزن باید دراین باره دقت کافی شود.

وی با اشاره به اهمیت فساد غذا در فصل گرما بیان کرد: به دلیل گرم بودن فصل، هنگام مسافرت و پیک نیک برای جلوگیری از فاسد شدن غذا باید به نحوه حمل غذاها نیز توجه بسیار زیادی شود.

وی همچنین افزود: غذاهای پروتئینی به ویژه مواد پروتئین حیوانی و دریایی زودتر از سایر مواد غذایی فاسد می شوند.بنابراین تا حد امکان نباید آنها را برای مسافرت حمل کرد و از دست فروشان هم مواد غذایی تهیه نکرد،زیرا مسمویت در فصل گرما به شدت شایع است.

مراقب گرما زدگی باشید!


عادل شیوع گرمازدگی را در کودکان بیشتر از بزرگسالان دانست و تأکید کرد: بنابراین والدین باید مراقب این موضوع باشند تا فرزندشان دچار گرمازدگی نشود .ضمن اینکه برای پیشگیری ازاین مشکل نیز باید در ساعت های گرم روزمانند ظهر کمتر از منزل خارج و به دریافت مایعات آنها توجه بیشتری شود.

وی توصیه کرد: در فصل گرما مصرف حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب برای افراد بزرگسال نیز ضروری است.حال در صورتی که افراد زیر آفتاب به کار و فعالیت می پردازند یا کودکان که در روزهای گرم در بیرون از منزل مشغول بازی هستند باید میزان دریافت آب را افزایش دهند.


کد مطلب: 427928

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/427928/مراقب-باشید-فصل-گرما-وزنتان-بالا-نرود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com