شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

راه‌اندازی اولین شناور جمع‌آوری‌آلودگی‌ نفت

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 427892
نخستین شناور جمع آوری آلودگی نفتی با نام "دریاپاک ١" امروز در بندرعباس به آب انداخته شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شناور "دریاپاک ١" به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور ( با اعتباری بالغ بر ٦٩٠ میلیارد ریال) و به مدت چهار سال توسط مهندسان و متخصصان داخلی کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ساخته شده است.

این شناور به طول ٥,٥ متر و عرض ١٣ متر عرض، و با ظرفیت ٢٢ نفر خدمه از ظرفیت جمع آوری ٥٥٠ مترمکعب مواد آلوده کننده دریا و ضایعات نفتی برخوردار است.

شناور دریاپاک١ حدود ٤ متر آبخور و سرعتی معادل ١٦ گره دریایی(٣٠ کیلومتر بر ساعت) دارد و از پیشرفته ترین شناورهای ساخته شده در کشور است که در سریعترین زمان ممکن، می تواند در پاکسازی آب های آلوده بین المللی و داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

دارابودن دو سامانه رانش به زاویه ٣٦٠ درجه برای جمع آوری سریعتر آلودگی های نفتی تا عمق ٢٥ متری دریا ازجمله مهمترین ویژگی های این شناور است.

نخستین شناور جمع آوری آلودگی نفتی ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشور در روزهای پایانی بهار امسال مأموریت خود را در صیانت از محیط زیست دریایی آب های خلیج فارس و دریای عمان آغاز می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *