سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

توضیح مسئولان بهزیستی درباره آمار گدایان

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 427466
مدیران سازمان بهزیستی توضیحاتی را در خصوص آمار گدایان در کشور و شهر تهران ارائه دادند.
به گزارش جهان، انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص تعداد متکدیان در سطح شهر تهران ویژگی‌های آن‌ها، گفت: در این خصوص آمار خاصی نداریم اما آمار غیررسمی درباره تعداد متکدیان، معتادان، افراد سردرگم در شهر، کارتن‌خواب‌ها و امثال آن‌ها حدود ۱۱ هزار نفر در تهران مطرح شده که البته منبع رسمی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با همکاری ۳ دانشگاه، استانداری تهران و ستاد مبارزه با مواد مخدر با گسترش کمپ‌های تهران نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام شود. ما خود را آماده کردیم برای پوشش تعداد مذکور. البته در صورت ساماندهی ممکن است به این نتیجه برسیم که تعدادی از آن‌ها مشکل خاصی نداشته باشند و مورد غربالگری قرار ‌گیرند و سایران با توجه به بررسی مشکلات در کمپ‌ها تقسیم‌بندی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص ساز‌ و‌ کار شناسایی افراد مذکور، گفت: این موضوع به عهده دستگاه‌هایی اجرایی دیگر است که مکان‌های خاص را شناسایی کنند و با جمع‌آوری آن‌ها، زمینه انجام اقدامات بعدی را فراهم کنند. متأسفانه این آمار ایستایی ندارد، سن تکدی‌گری پائین آمده و تعداد زنان نیز در آن‌ها رو به افزایش است.

همچنین در این خصوص حبیب‌الله مسعودی فرید‌ نیز به خبرنگار تسنیم، گفت: آمار متکدیان مربوط به شهرداری است و مسئولیت اصلی آن بر اساس مصوبات شورای عالی اداری با شهرداری و وزارت کشور است و سایر دستگاه‌ها کمک آن‌ها هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: افرادی که توسط دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری می‌شوند از طریق سیستم مددکاری بهزیستی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت داشتن هر یک از شرایطی که آن‌ها را مشمول یکی از مراکز بهزیستی می‌کند،‌ به آن مراکز معرفی شوند، نکته حائز اهمیت داشتن شرایط نگهداری در مراکز سازمان بهزیستی است مثلاً معتادان متجاهرر بر اساس ماده ۱۶ قانون شواری عالی اداری به ستاد مبارزه با مواد مخدر مربوط می‌شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که یک متکدی هیچ‌ یک از شرایط را نداشته باشد مسئولیت آن با بهزیستی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *