شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

۱۱هزار سال زندان براي بحريني ها!

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 427026
جمعیت وفاق بحرین فاش کرد: دادگاه های بحرین، سال گذشته میلادی، ۱۱ هزار سال زندان برای متهمان سیاسی این کشور تعیین کرده اند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، جمعیت وفاق ، گزارش سالانه خود از وقایع سال ۲۰۱۴ را اصلاحات در بحرین ، بازی ارقام نام گذاری کرد.

هادی الموسوی رئیس واحد آزادی ها در این جمعیت روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: موارد نقض حقوق بشر که در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده بود ، در سال ۲۰۱۴ نیز تکرار شد.
در این میان ، حکومت ، بازی با آمار و ارقام را در دستور کار قرار داده است.

وی یکی از اقدام های رژیم را افزایش نهادهایی دانست که موضوع های مرتبط با حقوق بشر توسط حاکمان بحرینی به آنان ارجاع می شود و از جمله تشکیل واحد ویژه تحقیق شناسایی نیروهای پلیس ناقض حقوق بشر اما در این میان، هیچ گزارشی از بازخواست ماموران پلیس منتشرنشده است.

الموسوی تاکید کرد: گزارش جمعیت وفاق، تنها بخشی از موارد نقض حقوق بشر را شامل می شود که با امکانات موجود ، امکان رصد و ثبت آن ها وجود داشت.

الموسوی خاطر نشان کرد: احکامی که دادگاه های بحرین ، در حق ۱۲۰۰ متهم سیاسی صادر کردند ، به ۱۱ هزار سال می رسد.

سه تن از متهمان سیاسی بحرینی ، به اعدام محکوم شدند و شناسنامه ۵۲ شهروند بحرینی باطل شد.

الموسوی سپس از گزارش ۳۹۰ مورد شکنجه و بدرفتاری خبر داد: ۱۵۴ مورد در داخل زندان و ۲۳۶ مورد خارج از زندان بوده است.

در این میان ، حکومت ، ۲۲۸ تن از بازداشت شدگان را از حضور در مراسم تشییع جنازه اعضای خانواده شان بازداشت.

الموسوی در پایان خاطر نشان کرد: ۳۹۰ تن از زخمی ها، به ضرب گلوله های ساچمه ای و ۳ تن با گلوله های جنگی زخمی شدند و ۳۸ تن بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. هفتاد نفر نیز طی شکنجه زخمی شدند.

این در حالی است که حکومت آل خلیفه همچنان به استفاده از گلوله های ساچمه ای برای متفرق کردن تظاهر کنندگان و متفرق کردن آنان استفاده می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *