پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۳

سپ بلاتر دليل استعفا خود را اعلام کرد

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 426604
سپ بلاتر رئیس مستعفی فدراسیون بین المللی فوتبال ، فیفا ، از دلایل خود برای استعفا از این سمت پرده برداشت.
به گزارش جهان به نقل از واحدمرکزی خبر، بلاتر که به تازگی برای پنجمین بار به عنوان رئیس فیفا انتخاب شده بود اعلام کرد به خاطر مصلحت فوتبال و این فدراسیون از سمت خود کناره گیری کرده است.

سپ بلاتر ۷۰ ساله در انتخابات ریاست فیفا شاهزاده علی از اردن را شکست داد و روز بیست و نهم ژوئن برای بار پنجم ریاست فیفا را عهده دار شد اما پس از آن به سبب اتهامات وارده و فشارهایی که روی وی وجود داشت از این سمت استعفا کرد.

مقامات فیفا اقدام به بازداشت هفت تن از مدیران فیفا به اتهام فساد و رشوه خواری کردند و مقامات سوییس نیز پرونده ای را برای رسیدگی به روند واگذاری میزبانی جام جهای جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر باز کردند.

سپ بلاتر در این باره خاطر نشان کرد :‌ «من به منظور کاهش فشار وارده بر فیفا ، دفتر خود را تحویل دادم».

وی افزود :‌ «من تنها خواستار حفاظت از فیفا به عنوان یک نهاد و به طور کل فوتبال هستم.در یک نشست فوق العاده اصلاحات بیشتری صورت خواهد گرفت و رئیس جدید انتخاب خواهد شد».

میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا ، یوفا ، و فیگو که خود نیز نامزد ریاست فیفا بود و بعدا کناره گیری کرد ،‌از کسانی بودند که خواستار استعفای سپ بلاتر شده بودند.

در همین حال جک وارنر نایب رئیس پیشین فیفا این هفته مدعی شد به زودی حقایقی را درباره مسائل پشت پرده اتهام فساد در فیفا افشا خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mohamad
United States
حالا از قطر بگیرن اشکال نداره بهتر
وارنر هرگز چیزی نخواهد گفت
خودش دزد است
یکمی خوبه ما هم یاد بگیریم از این اجنبی ها بخاطر یه اختلاس کوچیک که رقمش در مقایسه با اختلاسهای روزانه در ایران هیچه چند نفر استعفا دادن و بازداشت شدن و چه سر و صدایی بپا شده و چطور دارن پیگیر میشن ماجرارو