جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳۴
۳۳
همزمان با استقبال اکثر رسانه‌های داخلی منتشر شد؛

تصویر عجیب روزنامه صداوسیما ذیل تیتر بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 426381
روزنامه جام جم متعلق به سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در شماره امروز خود، در ذیل تیتر بیانات مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)، اقدام به درج یک کاریکاتور کرد.
به گزارش خبرنگار جهان، این اقدام عجیب روزنامه جام جم در حالی‌ است که اکثر روزنامه‌های کثیرالانتشار امروز تیتر و عکس یک خود را به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و تصاویر حضور باشکوه و متراکم مردم در بیست و ششمین سالگرد امام(ره) اختصاص دادند.


مشخص نیست که گردانندگان روزنامه جام جم با چه انگیزه‌ای اقدام به انتشار این کاریکاتور در ذیل تیتر سخنان رهبر انقلاب کرده‌اند اما عناصر حرفه‌ای روزنامه نگاری همواره در فرآیند انتقال پیام توجه ویژه‌ای به صفحه اول و چگونگی همنشین کردن تصاویر و تیترها در کنار یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند با توجه به اصل «پنهان کردن پیام در دل یک پیام آشکار»، از تکنیک همنشین کردن تصاویر با مفاهیم در کاربردی کردن این اصل استفاده کنند.


بر این اساس، یا گردانندگان روزنامه جام جم از اثر منفیِ قرار دادن یک کاریکاتور در کنار تیتر بیانات مهم رهبر انقلاب، غافل بوده‌اند که در این صورت باید در خصوص صلاحیتهای حرفه‌ای آنها تردید کرد، و یا اینکه با علم به اثر منفی این همنشینی تصویر و مفهوم، آن را منتشر کرده‌اند که با توجه به تعلق روزنامه جام جم به سازمان صداوسیما و حضور نماینده رهبری در رأس این تشکیلات استراتژیک، انتظار می‌رود که رئیس این سازمان که خود در مباحث رسانه‌ای فردی مسلط و صاحب‌نظر و نیز مدیری متعهد و ارزشی است، تجدید نظری در هسته اصلی تصمیم گیرنده برای این روزنامه مهم و پرشمارگان کشور انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیسوادای جهنمی
از روزنامه زرد جام جم که همه دغدغه اش حال و روز هنرپیشه ها و آرتیستهای سینما و تلویزیون و عشقهای شکست خورده دختر پسری است بیش از این توقع نداشته باشید. فقط حیف که مال صداوسیماس
Iran, Islamic Republic of
بله روزنامه ای که حتی یک خط مطلب از بزرگداشت فرج الله سلحشور نمی نویسه بایدم این رفتار رو با خبر ولی امر مسلمین داشته باشه
اشکبوس
چرا همش سیاسی به روزنامه متبرک جام جم نگاه میکنید. بذارید یه روزنامه هم غیرسیاسی باشه و کاری به مفاهیمی سیاسی مثل انقلاب اسلامی، هنر ارزشی، بیداری اسلامی، مقاومت، و.... نداشته باشه. و بتونه مردم رو سرگرم کنه. آفرین بر روزنامه جام جم که کاری به دعواهای ایران و عربستان و دعوای چپ و راست و دعوای ارزشی و غیرارزشی نداره
از آمریکا چه خبر؟؟!
سها
شما اگه تونستید این مفاهیم رو از یک زندگی دینی جدا کنید، اون وقت جام جم که سهله به هر چی روزنامه هست بگید کار به این کارها نداشته باشد. اخه یه چیز بگید حسابی، سیاست عین دیانت ماست.
رهگذر
یک کلمه هم از مادر عروس...
بدون شرح
به این جمله توجه کنید
به مفاهیمی سیاسی!!!! مثل انقلاب اسلامی، هنر ارزشی، بیداری اسلامی، مقاومت، و.... نداشته باشه.
محمد
ترجیح میدادم به نظر پوچت جواب ندهم، اما ترسیدم حمل بر بی جوابی شود.
اولا روزنامه جام جم، در دسته روزنامه های عمومی است نیازی به غصه خوردن نیست. روزنامه ورزشی هم دارم. مجلات تخصصی خودرو و هوا فضا هم داریم. اما جام جم عمومی است و مسائل سیاسی جزء اصلی و تاثیرگذار بر زندگی مردم.
ثانیا جام جم تیتر سخنان رهبری را زده، اما عکسی بی ربط در پایین کار کرده. بنابراین سخن از دو دوزه بازی است. با این همه ادعا، اصل مطلب را نفهمیده اید که جام جم دو رویی کرده است.
ثالثا هر کس میل به آن چیزی دارد که شایسته آن است. چون شما ....ندارید و ارزش حالیتان نمیشود، نباید مسائل شخصیتان را با مومنان دوراندیش قاطی کنید و خودتان را وسط عقلا فرض کنید. قطعا ارزشمندان میل به ارزش دارند. از هر کسی چنین توقعی نیست.
رابعا هیچ کس اگر هم بخواهد نمیتواند نسبت به مسائل ارزشی و غیر ارزشی بی تفاوت باشد، چراکه بی تفاوتی، از بی مسئولیتی بر می آید و بی مسئولیتی، صفتی ناپسند و ضد ارزشی است. پس شخص بی تفاوت، ضد ارزشی است. لذا شما میگویید بی تفاوتم، در حالیکه دروغ میگویید و ضد ارزشی هستید.
در آخر عرض کنم ژست بی تفاوتی عناصر اصلاح طلب، ضد انقلاب، لائیک و سکولار، بسیار مسخره است، چرا که این ها به طرف مقابل میگویند بی تفاوت باش، اما خودشان عمیقا طرفدار نظرات خودشان هستند و از مسائل مد نظرشان کوتاه نمی آیند.
محمد
راستی یادم رفت بپرسم تو اگر طرفدار تئوری بی تفاوتی نسبت به مسائل هستی، چرا روزنامه جام جم را متبرک میدانی؟! متبرک یعنی از نگاه تو ارزشمند، پس در واقع بی تفاوت نیستی، بلکه دیگران را به سکون و نشستن توام با حیرانی دعوت میکنی.
از نظر بنده، جنابعالی یک جوجه ضدانقلاب پرورش یافته در محافل افسادطلبان بیش نیستی.
Iran, Islamic Republic of
شما از آمریکا نمیخواد بجای مردم ایران نظر بدی
به نظرم اون ور آبی هخا نیستی اگر هم ایران باشی دا....
م.ا
Iran, Islamic Republic of
دوستان جهان نیوز
با سلام و تشکر از مطلب تان
بنده کارمند صداوسیما هستم. انصافا از وقتی آقای سرافراز رییس سازمان شده اند فضای صداوسیما انقلابی تر و حزب اللهی تر شده است. نباید از ایشان اینقدر توقع داشت که حتی تیتر روزنامه جام جم رو هم کنترل کنند باید صبر کرد تا انشاالله کم کم بخش های مختلف سازمان هماهنگ با آهنگ انقلاب اسلامی شوند.
موفق و موید باشید
اما خروجی که مردم میبینن یه چیزه دیگه میگه
Romania
این هماهنگی چند دهه طول میکشه ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جام جم وقتی مقبول است که مثل کیهان بشه و یکی مثل حاج حسین هم مدیرمسوولش بشه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نمایی جام جم
کاظم
شايد بدون منظور بد سليقه گى کرده اند
عباس
وااسفا
Romania
سلام جهان جان از شما که خود یک رسانه هستید بعیده این مطلب
چطور متوجه نشدید که اون کاریکاتور ذیل سخنان رهبر نیست بلکه تیتری جدا هست و این کاملا مشخصه
یعنی سخنان رهبر در کادر جدا و همانگونه که میبینید تیتر مطلب کاریکاتور در روی عکس خورده که نوشته "هفته داغ تجارت"
این طریقه تیتر زنی در روزنامه ها کاملا مرسوم همانطور که وطن امروز و شرق و دیگر روزنامه ها اینگونه تیتر می زنند
لطفا در مطلب جداگانه به اشتباه خود اقرار و از روزنامه جام جم عذرخواهی کنید
همین گونه بدون تعمل و سطحی مطلب می نویسید که آقایان تندروی اصلاح طلب و دولت از نقدهای مهم و جدی با استناد به این مطالب فرار می کنند
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا یک بار دیگه خبر رو بخون
اگر کمی سواد داشته باشید متوجه می شدید هم نشینی تیتر و کاریکاتور در ذهن مخاطب تولید چه مفهومی می کند
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان اجازه بدیدهر کسی نظر خودش و درج کنه حتی اگر مخالف شما عزیزان باشه. یا حتی مثل من کم سواد باشه. عزیزان به همدیگه توهین نکنید بی سواد نکیم . اصلا این عصبانی شدن در جامعه خیلی نگران کننده هست.
Iran, Islamic Republic of
ایراد بنی اسرائیلی نگیرید و بدبینی را گسترش ندهید
روزنامه ی جام جم قصد بدی نداشته است
یک جانباز
دل ما از دست صدا وسیما خونه ، علی رغم خدمات بی حد حساب صدا سیما به مردم متاسفانه صدا سیما هنوز نتوانسه آنگونه که باید خود را با نظام تطبیق بدهد . امید واریم روزی برسد که نیروهای ارزشی که وارد صدا و سیما می شوند در صدا وسیما حل نشوند و بتوانند در خدمت انقلاب باشند .
واقعا آدم می مونه! یعنی چییییی؟!!!!!!
روزنامه خوان حرفه ای
Iran, Islamic Republic of
با سلام من نمیدوننم از وقتی رئیس جدید اومده اصلا چرا لوگو این روزنامه اینجوری شده خیلی ....و در جذب مخاطب افتضاح شده
آقایون مثلا رسانه خوندند من که بعید میدونم
محسن
Iran, Islamic Republic of
ای امریکای خیانتکار چرا جام جم اینجوری تیتر زده!!!!
جام جم هوای هاشمی رو بیشتر داره
طاها
رفقا گیر ندید آخه صداسیما بیشتر از این بلد نیست!!!!1
بصیر
متا سفیم برای مدیر صدا وسیما
رضا
متاسفانه صدا وسیما که باید ارگان انقلابی فرهنگی باشد نیست .
اینم تقصیر انگلیس است!
میثم رهگذر
روزنامه اسرار برای همین روز رو هم ببینید
رسما توهین به حضرت آقاست