کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش محافظه‌کارانه وزارتخارجه به اظهارات ضدایرانی وزیر سعودی

11 خرداد 1394 ساعت 8:19

در حالی که وزیر امور خارجه عربستان برای چندمین بار از "ایران" به عنوان حامی تروریسم نام برد و به دخالت در کشورهای حوزه خلیج فارس متهم کرد، وزارت خارجه حاضر نشد واکنشی صریح به این اتهام زنی داشته باشد.


به گزارش جهان، در شرایطی که جنایات عربستان در یمن و حمایت از تروریست های منطقه بر همگان آشکار است، معاون وزیر خارجه کشورمان برای اشاره به نام عربستان از عبارت "برخی طرف ها" استفاده کرده است. هنوز دلیل تداوم محافظه کاری وزارتخارجه در مقابل اتهام زنی و جنایات ریاض روشن نیست.

به گزارش صداوسیما، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به اتهامات وزیرخارجه عربستان اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً سازنده است .

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود : امنیت ایران ، عراق ، یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس به هم پیوسته است .

وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه مشترک با همتای مصری اش اعلام کرده بود ایران در یمن ، سوریه ، عراق و لبنان دخالت می کند و این از جانب کشورهای عربی پذیرفتنی نیست .

امیرعبداللهیان در پاسخ به این اتهامات وزیر خارجه عربستان تصریح کرد :تهران برخلاف برخی طرف ها که از تروریسم حمایت و استفاده ابزاری می کنند و امنیت منطقه را به بازی گرفته اند قویاً از عراق ، سوریه ، لبنان ، یمن و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی، حمایت می کند .

عادل الجبیر همچنین در مصاحبه مشترک با همتای مصری اش اظهار داشته است که ما می خواهیم با ایران روابط خوبی داشته باشیم اما این مشروط به آن است که تهران از دخالت در کشورهای عربی دست بردارد و به حمایت از تروریسم پایان دهد ، همه چیز به ایران بستگی دارد .

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این بخش از اتهامات وزیر امورخارجه عربستان با بیان اینکه از روابط خوب با ریاض استقبال می کنیم افزود: انتظار داریم عربستان در منطقه نقش سازنده ایفا کند و با اتخاذ سیاست های درست و سنجیده، مانع گسترش جنگ ، تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود .


کد مطلب: 425513

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/425513/واکنش-محافظه-کارانه-وزارتخارجه-اظهارات-ضدایرانی-وزیر-سعودی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com