پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

ثبت فایل ژنتیکی ۱۰ هزار مجرم سابقه دار

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 425176
فایل ژنتیکی ده هزار مجرم سابقه دار تا پایان امسال در بانک ژنتیک سازمان پزشکی قانونی کشور ثبت می شود.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور دیشب در نشست شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: این سازمان در کشور ، ۱۰ آزمایشگاه ژنتیک داردکه از این تعداد، ۹ آزمایشگاه تجهیز و راه اندازی شده اند و در تلاشیم تا یک آزمایشگاه باقی مانده را هم تجهیز و راه اندازی کنیم.

دکتر شجاعی همچنین به نقش موثر قوه قضاییه در حل مشکلات مردم و وجود کمبودهایی در این قوه در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان پزشکی قانونی با مشکلات مالی ، وضع ساختمان های اداری وکمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می کند که هرچند در کشور از لحاظ ساختمان های اداری در برخی از استان ها تا حدودی این مشکل حل شده ولی ما به دنبال حل این مشکلات در سطح کلان هستیم.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی ساختمان نیمه کاره پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: این ساختمان تا پایان امسال تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد و به تمامی تجهیزات مورد نیاز مجهز می شود.

وی همچنین از جذب ۵۰ پزشک در این سازمان در امسال خبر داد و گفت: از این عده ۲ پزشک در کهگیلویه و بویراحمد جذب می شوند که آزمون کتبی این پزشکان در فروردین امسال صورت گرفت و هم اکنون در مرحله ی مصاحبه هستند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین به کمبود نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و افزود: علاوه بر جذب ۵۰ پزشک قرار است تا پایان امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی ۲۸۰ نفر دیگر نیز جذب شود.

دکتر شجاعی همچنین به برنامه های این سازمان در زمینه علمی ، تخصصی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت بهداشت طرح داد پزشک در کشور راه اندازی شد و راه اندازی مرکز تحقیقات روانپزشکی نیز به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *