شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
رییس شورای المپیک آسیا:

امکانات ورزش ایران قابل تحسین است

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 423805
رییس شورای المپیک آسیا در بازدید از آکادمی ملی فوتبال، امکانات ورزش ایران را قابل تحسین خواند و گفت:ورزش ایران در بخش مردان و زنان توسعه چشمگیری داشته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شیخ احمد فهد الصباح امروز پنج شنبه پس از بازدید از آکادمی فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر جا رفتیم کشورها زمین فوتبال و فوتسال داشتند اما دیدم در اینجا زمین فوتبال ساحلی هم دارید. حالا فهمیدم چرا فوتبال ساحلی ایران در سطح جهان مطرح است.

وی افزود: ما منطقه ای را به نام آسیای مرکزی در ورزش آسیا تعریف کرده ایم که در آن کشورهای ایران و ازبکستان از نظر امکانات از سطح بالایی برخوردارند و سایر کشورها می توانند از این امکانات استفاده کنند.

رئیس المپیک آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا سهمیه این قاره در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به ۵ تیم افزایش می یابد؟ گفت: در این باره نشستی با سپ بلاتر و پلاتینی داشتم تا سهمیه آسیا افزایش یابد.

رییس شورای المپیک آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا از ورزش ایران حمایت می کنید؟ گفت: ما برای کمک و حمایت از ورزش ایران آمده ایم.

شیخ احمد اظهار خرسندی کرد که ورزش ایران در بخش مردان و زنان توسعه چشمگیری داشته و اگر این روند ادامه یابد؛ کمک های ما را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما می دانیم که ورزش در ایران از ظرفیت خوبی برخوردار است و مردم ایران ورزشی هستند و روحیه ورزشی در آنها موج می زند.

رییس شورای المپیک آسیا درباره اینکه آیا ایران می تواند میزبان رویدادهای بزرگ بین المللی شود، گفت: در بخش بانوان باید ببینیم که این میزبانی در چه رشته ای خواهد بود اما در بخش مردان کشور ایران ظرفیتی خوبی برای میزبانی دارد.

شیخ احمد افزود: ما منطقه ای به نام مرکزی آسیا را فعال کرده ایم و کفاشیان نیز به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در آن فعالیت می کند.

شیخ احمد از تلاش های علیزاده برای بازدید از این آکادمی نیز قدرانی کرد و گفت: تشکر می کنم که شرایطی را فراهم کرد تا بازدید امروز انجام شود؛ «امیدوارم کویت را نبرید».

وی به دیدار عصر امروز خود با وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال نیز اشاره کرد و افزود: خوشحالم که توانستیم از این آکادمی هم بازدید کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *