چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
حجت الاسلام قرائتی:

افراطی‌گری درحج با ساده زیستی مغایراست

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 423655
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: منتظران مهدی (عج) باید ساده زیست باشند و ویژگی هایی همچون افراطی گری در اموری مانند حج و یا عدم پرداخت زکات با ساده زیستی منتظران مهدی (عج) در تضاد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر چهارشنبه در چهارمین همایش گفتمان مهدویت در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: عدم علاقه به مسائلی همچون پرداخت زکات و افراط در انجام امری همچون حج از نفسانی گری انسان است.

وی به تشریح جایگاه مهدویت در قرآن و نیازهای ضروری جامعه کنونی پرداخت و بیان کرد: با وجودی که در نمازهای یومیه به اصحاب امام زمان (عج) سلام می کنیم اما به طور دقیق متوجه این موضوع نیستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: وقتی امام خمینی (ره) در مقیاس کوچکی توانست در ایران حکومت تشکیل دهد، مطمئناً امام زمان (عج) نیز بر کل دنیا حکومت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب امثال شهید بابایی به ایران آمدند و علم خودشان را در اختیار کشور گذاشتند، افزود: در زمان ظهور نیز، بسیاری از متخصصان، تخصص و مهارت خود را در اختیار حضرت ولی عصر (عج) قرار خواهند داد.

حجت الاسلام قرائتی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در فصل تابستان و امتحانات میان ترم، بر لزوم تغییرات اساسی در نحوه فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: تغییر و تطابق محتوای دروس در دانشگاه‌ها با نیازهای کنونی جامعه از اولویت‌های مهم کشور است.

وی با بیان اینکه دانشجویان نباید منتظر ایجاد اشتغال از سوی دولت و برنامه های دولت در این حوزه باشند بلکه باید خود در این عرصه گام بردارند، گفت: در حال حاضر حدود ۸ تا ۹ میلیون نفر در دانشگاه‌ها منتظر شغل هستند و این در حالی است که جوانان باید با کسب مهارت های لازم زمینه اشتغال را برای خود فراهم سازند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به بیان ویژگی‌های امام و اولی الامر پرداخت وافزود: لازم است با قرآن و نهج‌ البلاغه آشنا شویم و در آموزش و فهم تفسیر در کشور بیش از گذشته تلاش کنیم.

حجت‌ الاسلام‌ قرائتی اضافه کرد: در حال حاضر تنها بخش کمی از مردم زکات پرداخت می کنند که اگر تمام افراد زکات پرداخت می کردند دیگر فقیر در جامعه باقی نمی ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *