پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

وعده روحانی به هواداران‌ تراکتور/ در آرزوی قهرمانی هستیم

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 423565
رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت با قدرت تمام با مقصران حادثه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز که با احساسات پاک مردم قهرمان آذربایجان بازی کردند، به شدت برخورد می کند.
وعده روحانی به هواداران‌ تراکتور/ در آرزوی قهرمانی هستیم
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی (باغشمال)، افزود: سلام من بر مردم قهرمان و بزرگ آذربایجان و تبریز و فهیم و ورزش دوست این خطه.

وی با اشاره به حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره)، اظهار کرد: تراکتورسازی متعلق به مردم آذربایجان نیست، بلکه این تیم مردمی متعلق به ایران است و تیمی است که آرزوی قهرمانی آن را در آسیا خواهیم داشت.

روحانی گفت: هیچ کس نمی تواند با احساسات مردم بزرگ ایران و آنهم آذربایجان و مردم قهرمان تبریز بازی کند و اگر در حوادث تبریز مقصری باشد، شک نکنید دولت برای تنبیه او درنگ نمی کند.

وی از مردم آذربایجان به عنوان سازندگان آزادی و مشروطه ایران نام برد و افزود: اگر قهرمانی های مردم تبریز و آذربایجان در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: مردم آذربایجان صاحب اسطوره های علم، ادبیات، سیاست و شجاعت بوده اند.

* روحانی: جمهوری اسلامی در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در دنیاست


رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما در صحنه بین الملل به نقطه بسیار مهمی رسیده ایم، گفت: در حال شکست دادن نهایی پروژه ایران هراسی در دنیا هستیم.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: ملت، دولت و رهبری نظام با وحدت و انسجام کامل و در یک تلاش منسجم چهره واقعی ملت ایران را به جهانیان معرفی کرده و خواهیم کرد.

وی گفت: در صحنه بین الملل سرداران دیپلماسی مردم برای ملت ایران غرور و افتخار آفریدند و مردم ما پشتیبان مذاکره کنندگان هسته ای هستند و شما مردم بدانید پایان این مذاکرات افتخار برای ملت بزرگ ایران به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه همه مردم و جوانان غیور ما بدانند در این کشور همه خواهان آرامش، توسعه، شغل آبرومندانه برای نسل جوان و حرکت کشور در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و مسایل اجتماعی بوده و هستند، اظهار کرد: البته در این کشور مردم سالار اظهار نظر آزاد است و همه می توانند نظرات خود را بیان کنند.

وی گفت: اما این دولت با مردم در ۲۶ خرداد ۹۲ با هم همپیمان شده اند که با وحدت، انسجام ملی و آشتی ملی در سراسر ایران روز به روز قدرتمندتر و مستحکم تر شویم و همه دست در دست هم داده ایم تا ملتی متحد باشیم.

حجت الاسلام روحانی افزود: وجود افکار، جناح ها و احزاب مختلف اشکالی ندارد و ما وحدت ملی را باید حفظ کنیم، ما یک دولت، رهبری واحد و صدا و ندای واحد داریم و همه در کنار هم حرکت فناوری صلح آمیز هسته ای توام با حرکت اقتصادی در جامعه ای آزاد، راحت و همراه با ثبات و آرامش می خواهیم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما در این کشور نشاط می خواهیم و فکر نمی کنم کسی در این کشور پیدا شود که با خوشحالی مردم ناراحت شود، چرا که همه ما مسیر واحدی را طی می کنیم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: در همین راستا کسی نیست که خواهان پیروزی ملت در مذاکرات هسته ای نباشد و برای خروج کشور از رکود و رونق اقتصادی نگران و ناراحت نباشد.

وی از مردم ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور و ولی نعمتان واقعی مسوولان یاد کرد و تاکید نمود همه مسوولان خادمان آنها هستند.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: آیا کسی اجازه دارد در این کشور به جیب کسی دست انداخته و اموال مردم را بردارد برای اینکه بخواهد سخن درشت گفته و شعارهای تند بی خاصیت بدهد؟

روحانی ادامه داد: اگر کسی می خواهد شعار دهد از جیب خودش باید بدهد و از جیب مردم شعارزدگی را در جامعه دامن نزند، چون ما حق نداریم کاری انجام دهیم که آحاد مردم نگران آینده شود و از امنیت آینده کشور نگرانی احساس کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی صلح دوست و صلح خواه هستند، اظهار کرد: ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم اما اگر کشوری بخواهد نگاه تجاوزکارانه به میهن اسلامی ما داشته باشد در مقابل طمع کاران به شدت می ایستیم.

روحانی گفت: ما می خواهیم در همه زمینه ها پیشرفت کنیم و این به معنی این نیست که توسعه در یک زمینه خاص را بخواهیم چرا که در این صورت در زمینه های دیگر پسرفت خواهیم کرد.

وی افزود: ما با حمایت مردم در صحنه بین الملل قادر خواهیم بود پیروزی برای ملت ایران به ارمغان آوریم.

* روحانی: چشم امید کشورهای منطقه به ثبات و امنیت ایران است


رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گرفتار شدن کشورهای منطقه در آتش اختلاف و جنگ اعلام کرد: ثبات و امنیت حاکم بر ایران اسلامی برای ملت های منطقه امیدبخش است.

دکتر روحانی گفت: ۲۱ ماه قبل که دولت کار خود را آغاز کرد در همه موقعیت ها، مردم بزرگ ایران و آذربایجان همه جا پیروزی آفریدند.

وی افزود: امروز در مقطع بسیار حساسی قرار گرفته ایم و در شرایطی که همه منطقه از فلسطین گرفته تا عراق، یمن و سوریه و افغانستان و پاکستان در آتش اختلاف و جنگ می سوزد، ایران با دلاوری مردم و انسجام و وحدت ملت بزرگ آن، امنیت و ثبات را نه تنها در سراسر کشور تجربه می کند، بلکه امید ملت های منطقه هستیم و چشم امید آنها به نظام ما و مردم بزرگ ایران است.

وی گفت: در ۲۱ ماه اخیر آرامش اقتصادی را در کشور برقرار کردیم، اگر چه در سالی قرار داریم که قیمت نفت در آن به نصف کاهش یافته است، دولت مصمم است با همه توان مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: به رغم مشکلاتی مانند تحریم، کاهش قیمت نفت و مشکلات بر جای مانده از گذشته، توانستیم در سال گذشته و ماه های نخست امسال ۹ میلیون نفر از مردم را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهیم.

رییس دولت یازدهم یادآوری کرد: امروز هیچ کس در ایران نیست که تحت پوشش بیمه نباشد و در زمینه سلامت، مسیرمان را طی می کنیم و مردم به جای ۳۶ درصد سهمی که برای درمان خود در بیمارستان ها پرداخت می کردند، امروز در روستاها و شهرهای کوچک فقط ۳ درصد و در شهرهای بزرگ نیز ۶ درصد پرداخت می کنند.

حجت الاسلام روحانی گفت: دولت حمایت از امنیت غذایی را برای قشرهای تحت فشار جامعه ادامه می دهد و امروز ۱۱ میلیون نفر تحت حمایت غذایی دولت هستند، مسیر را برای حمایت عمومی، رونق اقتصادی و پیروزی در مذاکرات هسته ای به شرطی که طرف مقابل زیاده خواهی نکند، ادامه می دهیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در تمام موفقیت ها، ملت ایران در صحنه بوده و حمایت آنها و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی کارساز بوده است.

* تصویب ۳۲ طرح با ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آذربایجان شرقی


دکتر روحانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آذربایجان شرقی سرزمین زنان و مردان بزرگ، سرزمین ستارخان ها، باقرخان ها، ثقه الاسلام ها و سردار باکری هاست. سرزمین شیرین سخن ایران، استاد شهریار عزیز است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با قرائت شعری از منطومه حیدربابا مبنی بر اینکه 'حیدربابا سنین اوزون آغ اولسون دورد بیر یانین بولاغ اولسون باغ اولسون' (حیدر بابا روی تو سفید باشد - هر چهار طرفت چشمه و باغ باشد) افزود: آذربایجان خاستگاه شهریار، سردار سخن، پروین اعتصامی، نظامی گنجوی، شهیدان محراب قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی، آن همه علما و بزرگان است و هنوز نیز عطر علامه ها امینی و طباطبایی ها در خیابان های تبریز به مشام می رسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، استان علما، بزرگان و استان رهبر معظم انقلاب است، اظهارداشت: مولانا هم از شوریدگی شمس تبریزی بود که روح و جان اش شعله ور شده بود.

وی ادامه داد: آذربایجان سرزمین عرفان، شجاعت، ایستادگی، ادب و هنر و شعر وسیاست و تجارت است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه خاطرات خوشی از سفر به تبریز از نخستین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی در اوایل سال ۱۳۵۸ تاکنون دارم، گفت: خوشحالم که در اولین روز ماه شعبان در میان مردم بزرگ و قهرمان آذربایجان شرقی هستم.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات دولت در ارتباط با آذربایجان اضافه کرد: از نخستین روزهای آغاز به کار دولت تاکنون همه توان خود را به کار گرفته ایم که دریاچه به وضعیت قبلی خود برگردد.

دکتر روحانی از برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت در منطقه و بستن چاه های غیرمجاز مناطق پیرامونی دریاچه به عنوان برخی از مهمترین کارهای انجام شده در زمینه احیای دریاچه ارومیه نام برد و گفت: خوشبختانه وضعیت دریاچه امروز در مقایسه با دو سال گذشته به مراتب بهتر شده است.

وی تاکید کرد: مسیرمان را برای احیای دریاچه ارومیه ادامه می دهیم و گزارش آن را به طور منظم به مردم ایران و آذربایجان عرضه می کنیم. وضعیت دریاچه ارومیه امروز هم تثبیت و هم بهتر شده است. البته طرح احیای دریاچه، طرح بلندمدتی است که تا پایان کار دولت یازدهم به جد پیگیری می شود.

دکتر روحانی ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی از نظر راه و راه آهن مشکلاتی دارد و دولت در این زمینه در همین سفر تصمیماتی اتخاذ کرده است که به اطلاع مردم استان می رسد.

وی اظهار داشت: در این راستا تمام مسیر بزرگراه تبریز- اهر با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۵ تکمیل می شود و آزادراه مهم تبریز- بازرگان نیز به طول ۲۵۰ کیلومتر و ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در همین سفر کلنگ زنی می شود.

وی افزود: دولت تصمیم خود برای اجرای این طرح مهم را گرفته است و این پروژه با سهم ۳۵ درصدی دولت و ۶۵ درصدی مشارکت کننده بخش خصوصی خارجی عملیاتی می شود. با اجرا و بهره برداری از این طرح، وضعیت تجاری و اقتصادی آذربایجان شرقی به عنوان مرکز تجاری ایران بهتر می شود.

رییس دولت یازدهم تشریح کرد: عملیات زیرسازی راه آهن تبریز- میانه نیز به عنوان یک طرح مهم دیگر حوزه حمل و نقل آذربایجان شرقی با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال جاری و آینده تکمیل می شود و همزمان با آن سایر امور این طرح نیز اجرایی می شود.

وی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل آزادراه ۱۸ کیلومتری تبریز- سهند که مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد می کند، تصویب شده تا این طرح نیز تا سال آینده تکمیل شود.

وی از طرح تامین آب آشامیدنی تبریز به عنوان یکی دیگر از اولویت های دولت در سفر به آذربایجان شرقی نام برد و افزود: در زمینه آبرسانی به شهرهای استان و در حوزه فاضلاب نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شده که امسال و سال آینده عملیاتی می شوند.

وی یادآوری کرد: برای تامین آب آشامیدنی تبریز نیز طرحی مصوب شده که بر اساس آن نیمی از این آب از رودخانه ارس تامین می شود، ضمن اینکه برای تامین آب ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از آب های مرزی نیز تصمیم اتخاذ شده است.

دکتر روحانی با اشاره به وجود مسایل زیست محیطی در ارتباط با توسعه معادن آذربایجان شرقی گفت: در این زمینه هماهنگی لازم با سازمان حفاطت محیط زیست کشورمان انجام گرفته تا شاهد توسعه معادن استان به ویژه در زمینه استخراج مس و آلومینیا باشیم.

وی یادآوری کرد: در زمینه بهداشت و درمان نیز تکمیل بیمارستان های در دست احداث به ویژه بازسازی و تکمیل بیمارستان سوانح و سوختگی تبریز و بیمارستان های سراب ومراغه در سال جاری و آینده تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر در مجموع ۳۲ طرح برای تکمیل در سال های جاری و آینده با ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام می شود و علاوه بر آن ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس نیز برای خط دوم قطار شهری تبریز اختصاص می یابد.

دکتر روحانی با تشکر از استقبال گرم مردم آذزبایجان از رییس دولت و هیات دولت در سفر به استان، سخنان خود را با قرائت بیت ' ساربانا بار بگشا زشتران شهر تبریز است و کوی دلستان'. پایان داد.

رییس جمهوری اسلامی صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در ادامه سفرهای استانی خود وارد آذربایجان شرقی شد و در ورزشگاه تختی این شهر با استقبال گرم مردم مواجه شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه خود به این استان در شهر تبریز اقامت خواهد داشت و نمایندگان رییس جمهوری باحضور درشهرستان های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی موارد و مشکلات مطروحه را احصا و پس از جمع بندی در اختیار رییس قوه مجریه قرار خواهند داد.

این استان با بیش از سه میلیون و ۷۲۴ هزار نفر جمعیت و ۴۵ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان شمال غربی ایران است.

استان آذربایجان شرقی از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

این استان دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کلّ محدودهٔ استان را کوه ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطهٔ آن، قلهٔ کوه سهند است.

مرکز استان آذربایجان شرقی کلان شهر تبریز بوده و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد.

این استان رتبهٔ اول صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *