يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
مشاور وزیر کار:

کشور به سالانه ۱.۵ میلیون شغل نیاز دارد

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 423277
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نیاز کشور به ایجاد سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی گفت: ایجاد این تعداد فرصت شغلی با شرایط فعلی کشور مقدور نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عیسی منصوری ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲۲ میلیون نفر شاغل در بنگاه‌های اقتصادی کشور مشغول به‌کار هستند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری سیاست‌های جدید حمایتی به منظور افزایش فرصت‌های شغلی در کشور از طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار با عنوان طرح «تکاپو» به‌عنوان یکی از این طرح‌ها نام برد.

منصوری افزود: این طرح هم‌اکنون در ۶ استان کشور به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است و در صورت موفقیت آمیز بودن به‌صورت ملی اجرایی می‌شود.

وی از استان‌های سمنان، کرمان، کردستان، فارس، خراسان رضوی و خوزستان به عنوان استان‌هایی نام برد که مطالعات طرح تکاپو در آن درحال اجرا است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توجه به مشاغل خرد و میانی و خوشه سازی این واحد‌ها به منظور ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است خاطرنشان کرد: طرح تکاپو به دنبال استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای برای کسب‌وکار است

منصوری با اشاره به نحوه اجرای طرح تکاپو در استان‌های کشور افزود: دراین طرح مزیت‌های نسبی هر منطقه برای رونق کسب وکار و ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته و به صورت استانی برای آن تصمیم سازی شده و درکل، فرآیندها و فضاهای کسب و کار بهسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تکاپو در استان سمنان نیز در حال اجرا بوده و نتایج اولیه آن مشخص شده است گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، صنعت گردشگری، مزیت نسبی بخش اشتغال در استان سمنان است که باید به آن توجه بیشتری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *