يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲

دیدار رهبر انقلاب از دستاوردهای فناوری

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 423060
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی از ارایه دستاوردهای ستادهای ۱۳ گانه توسعه فناوری راهبردی در محضر مقام معظم رهبری در قالب نمایشگاه های اختصاصی در سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر علی وطنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری برای سال جاری دارای نقشه راه هستند که هر کدام از آن ها بر اساس آن فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد:در سال جاری دستاوردهای فناوری ستادهای ۱۳ گانه در نمایشگاه های اختصاصی شبیه نمایشگاه فناوری نانو که سال گذشته در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، پیش بینی و برگزار خواهد شد.

وطنی با اشاره به اینکه دستاوردهای فناوری ستادهای زیست فناوری، سلول های بنیادی و توسعه فناوری های هوایی و هوانوردی در سال جدید رونمایی خواهد شد، اظهارکرد:ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ناوگان هوایی کشور، ساخت هواپیمای ملی، ساخت و توسعه فناوری های مرتبط با انواع پهپادها دردستورکار قرار دارد.

وی گفت:همچنین در سال جاری توجه ویژه به گیاهان دارویی و طب سنتی نیز در دستور کار قراردارد، همچنین راه اندازی و تقویت و توسعه آزمایشگاه ملی تصویربرداری مغز نیز با همکاری ستاد علوم شناختی، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت علوم در دانشگاه تهران در دستور کار قرار دارد.

وی یادآورشد: بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای فناورانه ستادهای توسعه راهبردی و نیز حمایت های ایشان می تواند کمک شایانی به توسعه دستاوردها با فناوری بالا و نیز موجب اقتدار ملی کشور شود.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ستاد نانو از نزدیک با آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش های نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی و خودرو آشنا شدند.

ایشان در بازدید از نمایشگاه نانو با اشاره به ضرورت هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری سازی، بازار مصرف و تولید ثروت، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفت ها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *