يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

شرایط توافق خوب از زبان عراقجی

شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 422826
مذاکره‌کننده ارشد کشورمان می‌گوید ایران در گفتگو با ۱+۵ برای تمام سناریوها آماده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران که در وین به سر می‌برد در پاسخ به این موضوع که اگر تا ضرب الاجل جولای توافق نهایی حاصل نشود، گفت ایران در گفتگو با گروه ۱+۵ برای «تمام سناریوها» آماده است.

وی که با خبرگزاری اتریشی «ای‌پی‌ای» گفتگو می‌کرد، افزود: حتی اگر من خوش‌بین هستم، این به آن معنا نیست که هر توافقی قابل قبول است. تمام طرف‌ها خواستار توافقی خوب هستند و برای ایران تنها توافقی خوب محسوب می‌شود که حقوق مشروع ما محترم شمرده شود و تحریم‌ها پایان یابند.

عراقچی همچنین گفت: ما به تمام احتمالات اندیشیده‌ایم و بر همین اساس برای تمام سناریوها آماده هستیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در ادامه افزود: ما معتقدیم اگر اراده سیاسی واقعی وجود داشته باشد حل جزئیات فنی دشوار نخواهد بود. اگر موضوع این باشد، می‌توان به‌احتمال زیاد توافق نهایی تا قبل از ضرب الاجل به آن رسید.

عراقچی همچنین امروز جمعه در روز آخر مذاکرات وین با اعلام اینکه دور بعدی گفتگوها هفته آینده در وین برگزار می‌شود، گفت: در سه روز گذشته ما بحثهای فشرده‌ای درخصوص متن توافق با طرف مقابل داشتیم و روی جزییات و متون مختلف و کم کردن اختلافات و تفاوت‌ها کار بسیار زیادی کردیم.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در مصاحبه با اشپیگل امیدوار است که ایران و گروه ۱+۵ بتوانند به توافق هسته‌ای نهایی دست یابند.

وی گفت: "توافق بسیار محتمل است، به‌شرط اینکه طرف‌های ما جدی باشند".
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *