شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
پورحسینی:

دماوند برای ثبت جهانی با چالش مواجه است

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب: 422177
معاون کمیته طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به مشکلاتی نظیر ساخت و سازها گفت: در حال حاضر قله دماوند آبستن حادثه و برای ثبت میراث جهانی با چالش مواجه است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پورنگ پورحسینی عصر دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تشکیل ستاد یا کارگروه در استان مازندران با محوریت استانداری برای رفع مشکلات قله دماوند توسط وزیر کشور خبر داد.

معاون کمیته طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: با توجه به مشکلات و چالش ها در قله دماوند این اثر ثبت جهانی نخواهد شد و به همین دلیل همه مسئولان در مورد وضعیت فعلی این اثر طبیعی مسئول هستند و باید یک اقدام آنی صورت گیرد.

پورحسینی خواستار رفع مشکلات و معضلات موجود قله دماوند نظیر زباله و ساخت و سازها در حاشیه جهت ثبت جهانی شد و بیان کرد: با ساماندهی مسیر جنوبی قله دماوند می توان تمام مسیرها را تحت پوشش و وضعیت زیست محیطی را حفظ کرد.

معاون کمیته طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه بدون شک کوه دماوند یکی از چند جاذبه و معرف هویت ملی کشور است، گفت: با توجه به وضعیت دردناک دماوند باید مسئولان رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *