شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

چهارمین عرضه اولیه امسال در راه فرابورس

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 421907
با برگزاری جلسه معارفه شرکت پتروشیمی غدیر در دوشنبه(۲۱ اردیبهشت)، بازار سرمایه میزبان چهارمین عرضه اولیه امسال خود در روز چهارشنبه جاری در فرابورس خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ پس از آن که عرضه اولیه شرکت پتروشیمی مبین توسط هلدینگ خلیج فارس که فارغ از حاشیه ها تجربه خوبی برای بزرگترین شرکت بورس به همراه داشت، تاپیکو هم به عنوان دومین هلدینگ بزرگ پتروشیمی بورس، قصد کرده یکی از بهترین دارایی های خود را در آستانه عرضه عمومی قرار دهد.

بر این اساس قرار است این بازیگر حقوقی و بزرگ بازار سهام فردا(دوشنبه) معارفه پتروشیمی غدیر را با نماد "شغدیر" انجام دهد تا بدین ترتیب فعالان بازار سرمایه با پتانسیل های این دارایی تاپیکو آشنا شوند.

بر اساس این گزارش؛ شرکت پتروشیمی غدیر ساعت ۱۶ روز دوشنبه در حالی در هتل سیمرغ تهران به سرمایه گذاران بازار سهام معرفی می‌شود که در صورت وجود شرایط متعادل در بازار، روز چهارشنبه همین هفته ۱۰ درصد از سهام این شرکت فعال در صنعت پتروشیمی در فرابورس عرضه اولیه و کشف قیمت شود.

گفتنی است؛ پتروشیمی غدیر که با سرمایه ثبت شده ۱۳۰ میلیارد تومانی وارد بازار سرمایه می شود، در تولید با کیفیت PVC با کیفیت بالا مشهور است و از جمله محصولات اصلی این شرکت می‌توان به تولید وینیل کلراید مونومر(VCM) با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰هزار تن و پلی وینیل کلراید( PVC) با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰هزار تن در سال اشاره کرد که در ساخت انواع لوله ها، شیلنگ ها و عایق های الکتریکی کاربرد دارد.

همچنین یکی از ویژگی های این شرکت دسترسی به خوراک است که به دلیل مصرف کلر و اتیلن و وجود حجم مناسب این ۲ محصول در سطح منطقه، از این بابت مشکل چندانی ندارد. همچنین "شغدیر" تحت تاثیر از منطقه نوسانات مختلف افزایش قیمت گاز مانند سایر پتروشیمی های گازی تاثیر پذیری کمتری دارد.

محصول PVC شرکت نیز علاوه بر ارائه از طریق بورس کالا به بازار داخلی از طریق مزایده به کشورهای همسایه نظیر هند، ترکیه، عراق، آذربایجان و افعانستان نیز صادر می شود و محصول مازاد VCM نهم در غالب موارد به صورت توافقی، جبران کننده کمبود خوراک پتروشیمی آبادان به آن شرکت ارسال می شود.

این گزارش می‌افزاید: پتروشیمی غدیر در سال ۹۴ سودی معادل ۳۱۲ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده که این پیش بینی در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی قبل یعنی مبلغ ۴۱ریال ۶۰۰ درصد رشد را نشان می دهد،هر چند که گفته می شود در سال ۹۳ «شغدیر» به سود حدود ۸۰ ریالی به ازای هر سهم دست پیدا خواهد کرد.

پیش بینی ۹۴ این شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته همچنین در فروش ۲۱ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰ درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۷۹ درصد افزایش و سود خالص ۶۵۳ درصد افزایش را نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *