چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

ورود داراوسارا به دنیای بازی رایانه‌ای

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 421222
معاون تولید کانون پرورش از تولید یک بازی رایانه‌ای با حضور کاراکترهای دارا و سارا تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: قرار بود این بازی منتشر شود اما تولید آن یک سال دیگر نیز طول می‌‌کشد.
به گزارش جهان، مهدی باقری، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با مهر از انتشار دو بازی رایانه‌ای از سوی این معاونت خبر داد و افزود: در «ایران‌شناسی»، دارا و سارا به نقاط مختلف ایران سفر می‌کنند و با آداب و رسوم، موسیقی، غذا و طرز لباس پوشیدن مردم هر منطقه آشنا می‌شوند. بچه‌ها هم با دارا و سارا سفر می‌کنند و شهرها و استان‌های مختلف سرزمین خود را می‌شناسند.

او همچنین به تولید بازی رایانه‌ای با عنوان «سبک زندگی» اشاره و بیان کرد: در قالب این بازی، بچه‌ها را به طور غیرمستقیم با مفاهیم دینی و ارزش‌های اخلاقی چون احترام به پدر و مادر و مهربانی و انسان‌دوستی آشنا می‌کنیم. یکی دیگر از بخش‌های این بازی رایانه‌ای، آشنایی با بازی‌های قدیمی چون «هفت سنگ» است که می‌تواند سه نسل را دور هم جمع کند.

به گفته باقری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون ۴۵ بازی رایانه‌ای تولید کرده که دو عنوان «سبک زندگی» و «ایران‌شناسی» نیز قرار بود تا پایان سال ۹۳ به فهرست این بازی‌ها افزوده شود اما به دلیل وجود پاره‌ای مسایل، تولید این دو بازی رایانه‌ای تا پایان سال ۹۴ به‌طول می‌انجامد.

معاون تولید کانون پرورش فکری در پاسخ به اضرورت وجود یک نوع پیوست فرهنگی اشاره و بیان کرد: ما به دنبال احیای عروسک‌ها هستیم و می‌خواهیم یک پیوست فرهنگی بین تولیدات کانون وجود داشته باشد، یعنی علاوه بر نسل جدید عروسک های دارا و سارا که نمونه‌هایی از آن در نمایشگاه کتاب، ارائه می‌شود، فیلم، پویانمایی و کتاب دارا و سارا هم تولید می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *