جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

قول لاریجانی به ورزشی‌ها

جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 420379
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی یک ورزشکار در سطح جهانی و آسیایی مدال آور می‌شود به عموم مردم روحیه می‌دهد، گفت: بودجه ورزش و جوانان در سال ۹۴ افزایش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی لاریجانی شامگاه پنج شنبه در جشنواره تجلیل از قهرمانان برون مرزی سال ۹۳ ورزش قم اظهار داشت: در آستانه میلاد حضرت علی (ع) قرار داریم که نماد قهرمانی و پهلوانی است و منش والای ایشان همواره برای قهرمانان و پهلوانان نمونه‌ای ویژه بوده است.

وی افزود: کردار و اخلاق نشات گرفته از سیره آسمانی امام علی (ع) برای همه شیعیان در تمامی میادین ورزشی یک الگوست و می‌تواند سرمنشا و چارچوب مشخصی تحت عنوان اخلاق قهرمانی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ما محب اهل بیت (ع) هستند و ویژگی جامعه ما ارادت به ساحت مقدس حضرت علی (ع) و احترام به اخلاق و سیره علوی است.

لاریجانی بیان داشت: چارچوب و قالبی که امروزه در سطج جهان برای اخلاق ورزشی تعریف شده تعریف کاملی از آن نیست اما اینکه ما در آیینمان شخصیتی چون حضرت علی (ع) را داریم می‌توانیم بر اساس شخصیت ایشان تعریفی جدید و جامع از اخلاق قهرمانی را ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: درخشش ورزشکاران قمی در عرصه بین المللی و آسیایی برای همه ما افتخاری بزرگ است و این افتخار متعلق به عموم مردم کشور است و آنچه در این میان اهمیت زیادی دارد تاثیر موفقیت یک قهرمان ورزشی بر روحیه مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان تلاش خوبی برای رشد و توسعه ورزش و اهتزاز پرچم کشورمان در میادین مختلف را انجام داده که جای تشکر دارد اما به اینکه در زمینه منابع مالی مشکلاتی هست واقف هستیم اما مقرر شده بودجه ورزش و جوانان در سال ۹۴ افزایش یابد و از این طریق می‌توان به ورزش کمک کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته و وزارت ورزش و جوانان باید به تلاش در هر دو زمینه توجه کافی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *