شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۱

همکاری حوزه‌علمیه در تولید علوم‌ جدید

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 420342
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برای فعالیت در علوم جدید نیازمند همکاری حوزه‌های علمیه هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سورنا ستاری عصر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی تجاری سازی علوم را امری ضروری برای توسعه کشور دانست و افزود: برای اینکه بخواهیم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال ایجاد کنیم، باید به تجاری سازی علوم اهمیت دهیم.

وی قم را پایگاه علوم انسانی و پشتوانه شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: پایه تمام علوم از علوم انسانی نشات می‌گیرد و به بخش‌های دیگر تزریق می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از انعقاد تفاهم نامه مشترک با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه برای پیگیری تجاری سازی علوم انسانی خبر داد.

ستاری توجه به علوم جدید از جمله نانو، بایو و سلول‌های بنیادی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: سابقا در زمینه سلول‌های بنیادی همکاری خوبی با حوزه علمیه داشتیم، چون مفاهیم این علوم، جدید هستند و ما نیاز به این همکاری داریم.

وی گفت: در کمیته‌هایی که با حوزه علمیه و جامعه المصطفی العالمیه تشکیل می‌شود افرادی را مشخص می‌کنیم که پیگیر این گونه مسائل باشند، چون از همین حالا که این علوم می‌خواهد توسعه پیدا کند نیازمند کمک حوزه علمیه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه شود ؟؟